آمار جهانی کرونا یک‌شنبه ۲۰ آذر/ فوت بیش از ۶.۶ میلیون بیمار تاکنون

بنابر جدیدترین آمار جهانی کرونا، مجموع مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در دنیا تاکنون به ۶۵۳ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۰۹ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۶۵۷ هزار و ۸۸۵ بیمارتایید شده و همچنین ۶۲۸ میلیون و ۹۶۴ هزار و ۸۷۴ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، براساس جدول جهانی “ورلداُمتر”، آمریکا با بیش از ۱۰۱.۲ میلیون مبتلا و عبور از ۱.۱ میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

در اروپا نیز هم اکنون فرانسه با ثبت بیش از ۳۸.۴ میلیون مبتلا تا این لحظه رکورددار ابتلا در بین کشورهای قاره سبز است و روسیه با گذشتن از آمار ۳۹۲ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۱۰۱,۲۶۳,۶۳۵ ۱,۱۰۹,۷۲۵
۲ هند ۴۴,۶۷۵,۹۱۳ ۵۳۰,۶۵۸
۳ فرانسه ۳۸,۴۵۸,۴۲۱ ۱۵۹,۶۱۱
۴ آلمان ۳۶,۷۵۸,۹۲۶ ۱۵۸,۹۶۶
۵ برزیل ۳۵,۶۰۳,۲۲۱ ۶۹۰,۹۰۶
۶ کره جنوبی ۲۷,۷۲۸,۴۸۲ ۳۱,۰۶۹
۷ ژاپن ۲۵,۹۵۰,۶۴۹ ۵۱,۵۱۲
۸ ایتالیا ۲۴,۷۰۹,۴۰۴ ۱۸۲,۴۱۹
۹ انگلیس ۲۴,۰۵۳,۵۷۶ ۱۹۷,۷۲۳
۱۰ روسیه ۲۱,۶۵۸,۰۵۶ ۳۹۲,۵۶۰

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۰۵ مورد ابتلا و ۱۴۴ هزار و ۶۵۸ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه هجدهم در جدول جهانی کرونا قرار دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.