آیفون ۱۴ نخرید، رجیستر نمی‌شود

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرد: دولت قولی فعلا برای ریجستر شدن ایفون ۱۴ نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید کالای قاچاق نکنند.

به گزارش تازه‌نیوز، محمدرضا رمضان در رابطه با ریجستری آیفون 14 گفت: هنوز ریجستری آیفون 14 ممنوع است اما براساس تصمیمات گرفته شده مسافرین می توانند به صورت یک یا سه ماهه از گوشی هایی که در اختیار دارند در داخل کشور استفاده کنند.

به نقل از تسنیم، وی با بیان اینکه دولت هنوز تصمیم نهایی برای تعیین تکلیف ریجستری آیفون 14 صورت نگرفته است، افزود: حتی سخنگوی وزارت صنعت نیز تاکید کرده است تصمیمی برای واردات آیفون 14 اتخاذ نشده و واردات این گوشی به کشور ممنوع است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرد: دولت قولی فعلا برای ریجستر شدن ایفون 14 نداده است، مردم باید مراقب سوءاستفاده گران باشند و به هیچ عنوان اقدام به خرید این کالای قاچاق نکنند.

وی اضافه کرد: البته جلساتی برای ریجستری آیفون 14 در حال برگزاری است تا به یک راهکار در رفع مشکلات مردم و مسافران به کار گرفته شود ولی هنوز به نتیجه ای دست پیدا نکرده ایم. در همین زمینه مردم باید مراقب باشند به هیچ عنوان این گوشی که ریجستر نمی شود را خریداری نکنند چرا که در استفاده از آن دچار مشکل خواهند شد.

رمضان یکی از مشکلات اصلی صنف صوتی تصویری را تعیین مالیات های گران اعلام کرد و گفت: براساس قانون ما می توانیم از یک تا 12 درصد در کالاهای مختلف سود لحاظ کنیم اما شرایط رکودی جامعه باعث شده تا ما به حداقل سود کفایت کرده و این درصدها را رعایت نکنیم این درحالیست که سازمان امور مالیاتی خواستار دریافت مالیات آن هم با رقم های جدید است.

وی افزود: در موبایل ما می توانیم سود 4 درصدی لحاظ کنیم اما فروشنده در نهایت کالا را با یک درصد سود می فروشد. به نظر می رسد باید در شرایط فعلی تجدیدنظرهای لازم در خصوص مالیات از واحدهای صنفی اتخاذ شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان دستگاه های صوتی تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران در ادامه صحبتهای خود با تاکید براینکه ما معقتقد به شفاف سازی در پرداخت مالیات هستیم، گفت: پرداخت مالیات عادلانه می تواند کمک قابل توجهی را به صنف های مختلف از جمله صوتی تصویری ها داشته باشد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.