حداقل هزینه ماهیانه برای خوردوخوراک در تهران چه‌قدر می‌شود؟

هزینه مواد‌غذایی صبحانه، ناهار و شام یک خانوار ۳ نفره در ماه بدون احتساب مواردی نظیر ادویه‌جات و سایر ملزومات تهیه غذا مانند هزینه انرژی و… مبلغی معادل ۵ میلیون و صد و ده هزار تومان خواهد بود. این رقم شهریور سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۲ میلیون و هشتصد و پنجاه و نه هزار تومان بوده است.

به گزارش تازه‌نیوز، بررسی هزینه‌های هر خانوار برای خوراک خود در آذرماه ۱۴۰۱ نشان دهنده افزایش قابل توجه آن، نسبت به شهریور سال ۱۴۰۰ است.

به نقل از جماران، با توجه به بررسی صورت گرفته، هزینه مواد‌غذایی صبحانه، ناهار و شام یک خانوار ۳ نفره در ماه بدون احتساب مواردی نظیر ادویه‌جات و سایر ملزومات تهیه غذا مانند هزینه انرژی و… مبلغی معادل ۵ میلیون و صد و ده هزار تومان خواهد بود.

این رقم شهریور سال ۱۴۰۰ رقمی معادل ۲ میلیون و هشتصد و پنجاه و نه هزار تومان بوده است؛ ضمن اینکه تعیین مبلغ فوق با توجه به حداقل لازم موادغذایی اولیه، پایین‌ترین نرخ‌ها و ارزان‌ترین برند‌ها محاسبه شده است.

این مطالب را هم ببینید:

این نشان می‌دهد حداقل هزینه خورد و خوراک یک خانواده سه نفره تهرانی در ماه چیزی حدود ۸۱ درصد دستمزد مصوب یک کارگر متاهل با فرزند در سال ۱۴۰۱ را در بر می‌گیرد.

هزینه‌های مسکن، ارتباطات، حمل و نقل، بهداشت و درمان، آموزش و … نیز در کنار هزینه امنیت غذایی حداقلی شرایط نگران کننده‌ای را برای اقشار کم درآمد جامعه رقم می‌زند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.