هتک حرمت با آویزان کردن قرآن در سوئد

مسجدی در استکهلم جدیدترین حمله به ساختمان این بنا و هتک حرمت قرآن مجید در آن را محکوم کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، تصاویر منتشر شده از سوی مسجد مرکزی استکهلم از حمله روز جمعه نشان می‌دهد که قرآنی به وسیله یک زنجیر از یک میله آهنی بیرون مسجد آویزان شده است.

به نقل از ایسنا، این مسجد در بیانیه‌ای اعلام کرد، چنین تهدیدهایی را به صورت مکرر تجربه می‌کند و در فیسبوک نوشت، تلاش برای از بین بردن کتاب قرآن و آویزان کردن این کتاب مقدس از روی میله نزدیک در ورودی مسجد برای مسلمانان تحقیرآمیز است.

این مسجد همچنین نوشت: مسجد و جامعه ما بارها به صورت گسترده تهدید دریافت کرده است. نژادپرست‌ها همیشه اقدامی جدید برای آن دسته از افرادی انجام می‌دهند که شبیه خودشان نیستند.

این مطالب را هم ببینید:

در بیانیه‌ای نیز اعلام شد که این مسجد تصمیم دارد تا تصاویر و اطلاعات مربوطه را برای جلب نظر جامعه و مردم و اجتناب از عادی سازی جرم ناشی از انزجار به اشتراک بگذارد.

پیشتر نیز این مسجد هدف حملات اسلام هراسی از جمله دیوارنویسی ضد اسلامی قرار گرفته بود.

کتاب مقدس قرآن چندین بار در سوئد هدف حمله قرار گرفته به طوریکه “راسموس پالودان”، تبعه سوئدی دانمارکی که رهبری حزب ضد مهاجرت و راست افراطی را برعهده دارد تورهای قرآن سوزی در سراسر این دو کشور سازماندهی می‌کند.

“محمود خلفی”، امام جماعت و مدیر مسجد مرکزی استکهلم به خبرگزاری آناتولی گفته که شخصا شاهد قرآن سوزی در استکهلم در دسامبر گذشته بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.