یک پل در تهران برداشته خواهد شد +جزئیات

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: “پل حافظ” یکی از پل‌های قدیمی است و باید برداشته شده و به زیرگذر تبدیل شود.

به گزارش تازه‌نیوز، عباس شعبانی در یکصدوسیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۶۶ پل از ۷۵۳ پل نیاز به مقاوم‌سازی لحظه‌ای دارند چراکه بر اساس استانداردهای پیش از سال ۱۳۸۱ است، اظهار کرد: مقاوم‌سازی برای ما اولویت دارد. این اقدام حرکت سینوسی عجیبی داشته، به طوری که دولت در سال ۹۰ و ۹۱ به نگهداشت پل‌های تهران کمک می‌کرده اما از سال ۹۱ به بعد این اتفاق نیفتاده است.

به نقل از تسنیم، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه این شیب تازه آغاز شده باید تقویت شود، تصریح کرد: ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان بودجه از سنوات قبل پیش‌بینی شده بود که در سال ۱۴۰۱ به ۲۰۰ میلیارد تومان رسیده  و اگر می‌خواستیم ۷۵۳ پل را بسازیم باید ۳۰۰ هزار میلیارد تومان برای این زیرساخت‌ها هزینه کنیم.

وی افزود: مابقی ارکان شهرداری نیز باید پای کار بیایند. بر اساس بازدید با همکاری سازمان بوستان‌ها مشاهده کردیم که آبیاری فضای سبز مجاور یک پل به آن آسیب می‌زد که قرار شد در مواردی از این قبیل اقدامات اصلاحی صورت بگیرد. سازمان زیباسازی نیز بعضا روکشی در بتن‌های پل در سال‌های قبل انجام می‌داد، اما هرگونه روکش کار اشتباهی است، چرا که نمی‌توانیم تخریب‌ها را ببینیم.

بیشتر بخوانید:

شعبانی با بیان اینکه تمام درزهای انبساط در پاشنه خاکی پل‌ها پیش بینی خواهد شد تا برای سازه اتفاقی نیفتد، خاطرنشان کرد: استفاده از نمک و شن در زمان یخبندان برای بتن اشتباه است و باید حداقل از شن به تنهایی استفاده شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه نگهداشت یک سازه عمومی و همه‌جانبه است، یادآور شد: ما چه با شرکت یادمان سازه چه با سازمان عمرانی مناطق، این مأموریت و نگهداشت پل‌ها را انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: پل حافظ ـ جمهوری؛ یکی از پل‌های قدیمی است و باید برداشته شده و به زیرگذر تبدیل شود.

شعبانی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست میزان آلایندگی کارخانه‌های آسفالت را مشخص کرده است، یادآور شد: باید تست میزان آلایندگی در کارخانجات ما انجام شود و ببینیم به چه میزان است. پیمانکار موظف شده که استاندارد را اخذ کند و این اقدام را انجام خواهد داد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.