تحریم جدید علیه ایران و فرمانده کل سپاه +جزئیات

کشور نیوزیلند با حمایت از اعتراضات ایران اعلام کرد که در این ارتباط ۲۲ نفر را تحریم کرده است .

به گزارش تازه‌نیوز، ایرنا نوشت: نیوزیلند در اقدامی مداخله جویانه از بروز اغتشاشات در ایران حمایت و اعلام کرد که در این ارتباط ۲۲ نفر را تحریم کرده است.

جاسیندا آردرن نخست وزیر و نانایا ماهوتا وزیر خارجه نیوزیلند در بیانیه‌ای اعلام کردند: افراد تحریم شده اجازه ورود به نیوزیلند یا ترانزیت از این کشور را نخواهند داشت.

ماهوتا گفت : نیوزیلند پیشتر نیز افراد و شرکت‌های ایرانی را در چارچوب تحریم‌های سازمان ملل، تحریم کرده بود. این تحریم‌ها شامل مسدود شدن دارایی‌ها و ممنوعیت صادرات است اما امروز پا را فراتر گذاشتیم .

در بیانیه صادره از سوی نیوزیلند در این خصوص آمده است که سردار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «غلامرضا سلیمانی» فرمانده بسیج، «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی و «محمد رستمی» رئیس پلیس امنیت اخلاقی در این فهرست قرار داده شده اند.

نیوزیلند همچنین اعلام کرد که آماده است تا اقدامات خصمانه خود علیه ایران را ادامه دهد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان پیشتر و در واکنش به اقدام مشابه برخی کشورهای اروپایی در حمایت از اغتشاشگران و اعمال تحریم علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: دولت ایران، دولت مسئولیت پذیری است و این را در عمل اثبات کرد. دولت ایران، دولتی است که به نگاه شهروندان احترام می‌گذارد و در دوره چهار ساله با رأی مردم انتخاب می‌شود و به امنیت شهروندان توجه دارد.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است اما اگر در اروپا رخ دهد به آن اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.