علت مرگ دانشجوی مقطع دکتری شیمی از زبان مدیرکل مدیریت بحران

آتش‌سوزی در بخشی از دانشگاه صنعتی اصفهان موجب جانباختن یکی از دانشجویان این دانشگاه شد. این حادثه تلخ در شرایطی اتفاق افتاد که خبرهای ضد‌و نقیضی درباره علت وقوع آتش‌سوزی منتشر شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، قربانی این حادثه حسین مرادی-۳۰ساله- نام داشت و دانشجوی مقطع دکتری شیمی تحلیلی دانشگاه صنعتی اصفهان بود. او شنبه شب در پی انفجار و آتش‌سوزی در آزمایشگاه تحقیقات معدنی دانشکده شیمی این دانشگاه به‌دلیل عدم‌تجهیز آزمایشگاه به سیستم اطفای حریق و ایمن‌سازی‌های استاندارد، جان خود را از دست داد.

به نقل از همشهری، منصور شیشه‌فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در این‌باره گفت: ساعت ۱۹:۳۸دقیقه شنبه این حادثه در طبقه دوم آزمایشگاه شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان اتفاق افتاد و ۱۲تیم از سازمان‌های آتش‌نشانی اصفهان، خمینی‌شهر و شاهین‌شهر، اورژانس و هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند و آتش‌سوزی مهار شد. او ادامه داد:‌ در اثر این حادثه یک نفر جان باخت و یک نفر مصدوم شد که به‌صورت سرپایی مداوا شد.
بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که دلیل این حادثه، فعل و انفعالات شیمیایی در یکی از آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی دانشگاه بوده، اما علت دقیق و اصلی حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی است‌.

ساعتی بعد از این حادثه بود که محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم ضمن‌ تأکید بر رسیدگی سریع به موضوع، دکتر سیدعلی‌محمد میرمحمدی میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان را مأمور پیگیری سریع و بررسی علل این حادثه کند.
شنبه شب، رئیس دانشکده شیمی گفته بود: بررسی مقدماتی نشان می‌دهد متأسفانه سهل‌انگاری متوفی سبب بروز این حادثه شده است. بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که در نتیجه یک واکنش شیمیایی ابتدا آتش‌سوزی رخ داده و سپس آتش، سبب انفجار بعدی شده، اما علت دقیق انفجار در دست بررسی است.

با وجود این سعید مستأجران، مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی، درباره اینکه گفته می‌شود علت حادثه عدم‌تجهیز آزمایشگاه به سیستم اطفای حریق است گفت:‌ این مسائل گمانه‌زنی است و در فضاهای دانشجویی گفته می‌شود. علت وقوع آتش‌سوزی هنوز مشخص نشده است، باید صبر کنیم تا علت مشخص شود.

به‌گفته‌ دانشجویانی که پیش از حادثه در کنار متوفی حضور داشتند، این دانشجو در حال کار روی داده‌های خود در لپ‌تاپ بوده و هیچ کار آزمایشی انجام نمی‌داده، اما مسئولان دانشگاه مسئولیت حادثه‌ را بر عهده دانشجوی جان باخته دانسته‌اند.
درحالی‌که گفته می‌شود حسین مرادی، دانشجوی دکتری شیمی بوده، اما دانشگاه صنعتی او را فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد شیمی و سرباز امریه این دانشگاه معرفی کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.