پلیس در تعقیب زنی که سالمندان را به پرتگاه مرگ می‌کشاند

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در تعقیب زن سابقه‌داری هستند که به بهانه پرستاری از زنان سالخورده قدم در خانه‌هایشان گذاشته و پس از بیهوش کردن آنها با غذای مسموم دست به سرقت طلاهایشان زده است.

به گزارش تازه‌نیوز، چند روز قبل گزارش دستبرد به خانه زنی سالخورده و تنها به پلیس پایتخت اعلام شد. کسی که با پلیس گرفته بود دختر این زن بود که به‌گفته خودش وقتی از  پاسخ ندادن مادرش به تلفن نگران شده به خانه وی رفته و با پیکر نیمه جان او مواجه شده بود. این در حالی بود که اثاثیه خانه کاملا به هم ریخته و طلاهای مادرش سرقت شده بود.

به نقل از همشهری، وقتی مأموران در محل حادثه حضور یافتند، معلوم شد که زن سالخورده به کما رفته و برای درمان به بیمارستان منتقل شده است. این در حالی بود که هنوز مشخص نیست چه اتفاقی در این خانه رخ داده و زن تنها چگونه قربانی سرقت شده است. در شرایطی که این زن چند روزی در کما بود، با تلاش پزشکان به زندگی برگشت و اسرار سرقت از خانه‌اش را فاش کرد. اوگفت: از مدتی قبل برای انجام کارهای شخصی‌ام دنبال پرستار سالخوردگان می‌گشتم. تا اینکه فرزندانم از طریق آگهی اینترنتی زنی به نام پرستو را برای انجام این کار استخدام کردند. پرستو زنی جوان بود که ظاهری موجه داشت. او می‌گفت سال‌ها در زمینه نگهداری از سالمندان کار کرده است و می‌تواند از پس انجام کارهای خانه‌ام نیز بربیاید.

به این ترتیب وی به خانه‌ام آمد و زمانی که من و او در خانه تنها بودیم، غذا پخت اما پس از خوردن غذا دچار سرگیجه شدیدی شدم. پرستو مرا به اتاق برد و گفت باید استراحت کنم اما از هوش رفتم و از آن پس دیگر چیزی به‌خاطر ندارم. چشمانم را که باز کردم در بیمارستان بودم و متوجه شدم پرستو پس از بیهوش کردن من همه طلا و جواهراتم را سرقت کرده است. پزشکان می‌گفتند که داخل غذای من سم بوده و حتی ممکن بود این ماجرا به قیمت جانم تمام شود.

این نخستین شکایت از پرستو نبود که در اختیار پلیس قرار می‌گرفت. چرا که در روند تحقیقات، چند شکایت مشابه دیگر هم مطرح شد. همه شاکیان مشخصات یک زن را به پلیس ارائه می‌کردند و می‌گفتند که او پس از اینکه به‌عنوان پرستار سالمندان در خانه‌شان استخدام شده، آنها را با غذای مسموم بیهوش کرده و سپس  طلا، جواهر  و اموال باارزش آنها را دزیده بود.

این در حالی بود که طبق تحقیقات پلیس، همه طعمه‌های این زن، زنان سالخورده و تنها بودند و تمامی آنها پس از خوردن غذای مسموم به کما رفته اما پس از گذشت چند روز، به طرزی معجزه‌آور به زندگی برگشته بودند. درحالی‌که بررسی‌های تخصصی برای شناسایی زن سارق آغاز شده بود، سرنخ‌هایی به‌دست آمد که نشان می‌داد وی مجرمی سابقه‌دار است. زن جوان آخرین بار چند ماه قبل از زندان آزاد شده بود و در پرونده قبلی خود هم با همین شگرد دست به سرقت از زنان سالخورده و تنها زده بود.
براساس این گزارش هم‌اکنون، گروهی از مأموران جست‌و‌جوی خود را برای بازداشت مجرم تحت تعقیب آغاز کرده‌اند تا اسرار سرقت‌های سریالی او فاش شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.