مدارس این شهرها سه‌شنبه ۲۲ آذر تعطیل شد

مدارس اصفهان و هشت شهر دیگر استان در پی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و بنا بر تصویب کمیته اضطرار آلودگی هوای این خطه، فردا(سه‌شنبه) تعطیل اعلام شد.

به گزارش تازه‌نیوز، بنا بر تصمیم کمیته اضطرار شرایط آلودگی هوای اصفهان که روز دوشنبه در استانداری تشکیل شد، فردا ۲۲ آذر، تمام مقاطع تحصیلی آموزش و پرورش، پیش دبستانی، مهدهای کودک و مدارس استثنایی مناطق شش گانه شهرستان اصفهان و مناطق فلاورجان، خمینی شهر، بُرخوار، مُبارکه، شاهین شهر، نجف‌آباد، زرین شهر و فولادشهر تعطیل خواهد بود.

در این راستا اجرای طرح محدودیت تردد خودروها بصورت زوج و فرد در محدوده ترافیکی مصوب شهر اصفهان از ساعت ۸ تا ۱۳ و از ساعت ۱۶ تا ۲۱، تا پایان روز پنجشنبه ۲۴ آذر به تصویب رسید.

به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام این کارگروه، مقرر شد از انجام هرگونه فعالیت عمومی شامل ورزش‌های همگانی در فضای باز پیشگیری و الزامات بهداشتی مرتبط با آلودگی هوا توسط مرکز بهداشت استان اطلاع‌رسانی شود.

همچنین بر اساس مصوبه کارگروه یاد شده اداره‌کل محیط زیست استان باید در باره تشدید پایش واحدهای آلاینده و شناسایی آنها و برخورد با تخلفات در این حوزه اقدام کند.

بیشتر بخوانید:

همچنین این کارگروه مصوب کرد تا برخوردهای قانونی با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز تشدید شود.

بنا بر اعلام مرکز پایش کنترل کیفی هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، شاخص کیفیت هوای شهر اصفهان امروز(دوشنبه) عدد ۱۶۲ (AQI) را نشان می‌دهد که بیانگر ناسالم بودن هوا برای عموم شهروندان است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

اصفهان کمترین تعداد روزهای هوای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور دارد و شرایط جغرافیایی و اقلیمی آن بسیار بدتر از جاهای دیگر است، همه این شرایط دست بدست هم داده تا این خطه در بین کلانشهرهای کشور در جایگاه نخست آلودگی هوا قرار گیرد.

کلانشهر اصفهان حدود ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند و صنایع کوچک و بزرگ بسیاری آن را احاطه کرده‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.