اولین اقدام مشترک ایران و چین بعد از بیانیه جنجالی!

اجلاس «برنامه همکاری های جامع ایران و چین» فردا با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و معاون نخست‌وزیر چین برگزار می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز، محمد جمشیدی، معاون امور سیاسی دفتر رئیس جمهور با اعلام این خبر افزود: هیات عالی رتبه چین به ریاست هو چون هوآ معاون نخست وزیر این کشور با سفر به ایران و در نشست با هیات بلندپایه ایرانی به ریاست دکتر محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور ساز و کار های پیشبرد روابط دوجانبه ایران و چین را مورد بررسی قرار می دهند.

وی بررسی راهکارهای تقویت روند اجرای برنامه همکاری جامع ۲۵ ساله ایران و چین را هم یکی از اهداف اصلی این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: تعهد به منافع بنیادین دو کشور و احترام به اصول حقوق بین الملل از جمله احترام به تمامیت ارضی مورد تاکید ویژه جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس است.

بهنقل از تسنیم، گفتنی است؛ سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز با تأکید بر روابط دوستانه تهران و پکن گفت: چین همواره از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران در بهبود روابط بر اساس اصل حسن همجواری حمایت کرده است.

سخنان وی پس از واکنش امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که گفته بود: «جزایر سه گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در خلیج فارس، اجزای جدایی ناپذیر خاک پاک ایران است و به این مام میهن تعلق ابدی دارد. در ضرورت احترام به تمامیت ارضی ایران با هیچ طرفی تعارف نداریم» بیان شد. واکنش امیرعبداللهیان به انتشار یک بیانیه ضد ایرانی توسط شورای همکاری خلیج فارس باحضور رئیس‌جمهور چین در عربستان بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.