اخبار مهم برای بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱

مهم‌ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز سه‌شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات دوشنبه، سورپرایز صعود ۲۰ هزار واحدی برای سهامداران داشت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان ۱۹ هزار و ۹۹۲ واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۵۴ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن در جریان دادوستدهای دوشبه با ۱.۴۸درصد افزایش، ۶ هزار و ۱۳۸ واحد بالا رفت و به محدوده ۴۲۰ هزار و ۳۸۴ واحد رسید. محدوده ۴۲۰ هزار واحدی شاخص کل هم‌وزن مقاومت روانی مهمی برای این نماگر به حساب می‌‌آید که با عبور از آن می‌تواند مسیر را برای فتح اعداد بالاتر تسهیل کند.

امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه تا پایان سال

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن اشاره به نقش طرح مالیات بر عایدی سرمایه در بهبود اوضاع اقتصادی کشور، از تلاش مجلس یازدهم برای تصویب این طرح تا پایان سال ۱۴۰۱ خبر داد.

شاید بتوان گفت تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه مهم‌ترین کمک به بورس تهران از طریق هدایت نقدینگی به این بازار خواهد بود. در حال حاضر در بازار مسکن و خودرو هیچ‌گونه مالیاتی وجود ندارد و با توجه به عدم شفافیت معاملات این حوزه‌ها نظارتی نیز بر افزایش قیمت‌ها وجود ندارد. این دو وجه بازار مسکن را به بهشتی برای پول‌های بزرگ افراد تبدیل کرده است و در چنین شرایطی هیچ‌گاه بورس مقصدی برای این سرمایه‌ها نخواهد بود.

خریداران فیدلیتی، بورس کالا را به بازار ترجیح دادند

در عرضه دیروز خودرو در بورس کالا، در مجموع ۴۸۶ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره (سفید و مشکی) فروخته شد. استقبال خریداران از فیدلیتی روز گذشته چشمگیر بود و این در حالی بود که خریداران فیدلیتی خرید را در بورس کالا به بازار ترجیح دادند.

افزایش عرضه‌ها در بورس کالا موجب تعادل هرچه بیشتر قیمت‌ها و در نتیجه حذف دلالان و رانت موجود در بازار خودرو ثبت‌نامی خواهد شد. این موضوع در نهایت به نفع تولیدکننده و سهامدار می‌شود.

واریز ۵ هزار میلیارد تومان سود سنواتی به حساب سهامداران

به نقل از تجارت‌نیوز، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار اعلام کرد: ۲۹ میلیون و ۸۴۴ سهامدار، بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سود رسوبی خود را پس از سال‌ها دریافت کردند.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان هفته سوم آذر، ۲۴۲ شرکت بورسی، بیش از ۵ هزار ۹ میلیارد تومان سود رسوب کرده در حساب‌های خود را از طریق سجام به حساب بیش از ۲۹ میلیون و ۸۴۴ سهامدار واریز کرده‌اند.

واریز سود سهام عدالت مشروط شد

درحالی که قرار بود بخش نخست سود سهام عدالت تا پایان ماه جاری به حساب مشمولان واریز شود، آخرین اخبار از تعویق این فرایند حکایت دارد و زمان پرداخت آن مشروط به زمان پرداخت سود از سوی شرکت‌ها شده است.

پرداخت سود سهام عدالت می‌تواند اعتماد سهامداران را نسبت به بورس افزایش و گردش نقدینگی را در بازار بیشتر کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.