فاجعه تلخی که گریبا‌ن‌گیر ایران شد/ راه‌حل بازگشت آرامش به کشور چیست؟

اکنون افکار عمومی، مرجعیت رسانه‌ای را در بیرون مرزها جستجو می‌کند. این، برای کشور یک فاجعه است!

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نوشت: مردم، وقتی به حکمرانان اعتماد می‌کنند که از آنها صداقت ببینند و احساس کنند عملکردهای آنها بر گفته‌هایشان منطبق است.

متأسفانه در دهه‌های اخیر به ویژه از دوران دولت‌های نهم و دهم، با رواج دروغ و تزویر در دستگاه‌های کارگزاری کشور، عمل نشدن به وعده‌ها، فاصله گرفتن مسئولان از مردم، جنگ قدرت‌ میان مسئولین، عادی شدن مفاسد اقتصادی، به مسئولیت گمارده شدن افراد ضعیف، کنار زدن افراد باتجربه و کاردان، بداخلاقی‌های سیاسی، کم‌رنگ شدن ارزش‌ها، به فراموشی سپرده شدن شایسته‌ سالاری در انتصابات و انتخابات و بازگشت کشور به سیستم کاغذبازی‌های دوران قبل از انقلاب، اعتماد مردم به مسئولین دچار لطمه شدید شد.

تأسف بالاتر اینکه سیستم تبلیغاتی یکطرفه نیز به این بی‌اعتمادی دامن زد و کار را به جائی رساند که اکنون افکار عمومی، مرجعیت رسانه‌ای را در بیرون مرزها جستجو می‌کند. این، برای کشور یک فاجعه است، فاجعه‌ای که پیامدهای تلخی از قبیل سیل مهاجرت نخبگان و نارضایتی‌های گسترده را موجب شده است.

قطعاً اعتماد از دست رفته را می‌توان ترمیم کرد به این شرط که اولاً مسئولان نظام بپذیرند که با این روش‌های نادرست که برشمردیم، باعث سلب اعتماد شده‌اند و ثانیاً با اراده‌ای قوی درصدد تغییر این روش‌ها برآیند. بازگشت آرامش به کشور و حل مشکلات موجود، با ترمیم اعتماد از دست رفته میسر خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.