کلاهبرداری زن و شوهر جوان با صرافی آنلاین

زن و شوهر شیاد که با راه‌اندازی صفحه مجازی صرافی آنلاین یک میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ گفت: شخصی به پلیس فتا مراجعه کرد و مدعی شد در یکی از کشور‌های خارجی خانه‌ای خریدم و وقتی که خواستم هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کنم، در فضای مجازی جست‌وجو کردم و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شدم. با ادمین این صفحه اینستاگرامی که خانمی خوش‌صحبت بود گفت‌وگو کردم و قرار شد در مرحله اول ۲ میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریز کنم تا این مبلغ به ارز مورد نظرم تبدیل و به حساب فروشنده در کشور مدنظر حواله شود، اما پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آنها دریافت نکردم .

به نقل از ایران، وی افزود: رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات تخصصی که توسط همکاران بنده در پلیس فتا صورت گرفت، مشخص شد یک زن و مرد با جعل عنوان یک صرافی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. پس از تحقیقات تکمیلی، متهمان که یک زن و شوهر بودند در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی هر دو نفر در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

مجرمان سایبری پس از روبه‌رو شدن با شاکی و مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشودند و به کلاهبرداری از ۵ نفر از شهروندان با همین روش به مبلغ حدود ۱۰ میلیارد ریال اقرار کردند.
رئیس پلیس فتای تهران به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تحت هیچ شرایطی به هویت‌ها، فروشگاه‌های مجازی نامعتبر و بدون نماد اطمینان، صرافی‌های آنلاین فاقد مجوز و افراد ناشناس اعتماد نکنید و نقل و انتقال‌های خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.