دستگیری مأمور قلابی هنگام اخاذی در تهران

مأمور قلابی که با لباس پلیس به سراغ شهروندان رفته و از آنها اخاذی می‌کرد در یافت‌آباد تهران دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در تشریح این خبر گفت: روز یکشنبه تیم عملیات کلانتری ۱۵۱ یافت آباد در محدوده میدان الغدیر درحال گشت‌ بودند که به مردی با لباس پلیس مشکوک شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. مأموران در نخستین گام رفتار این فرد را به‌صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند.

به نقل از ایران، وی ادامه داد: مأموران با رصد رفتار این فرد، مشاهده کردند که وی با سوءاستفاده از لباس پلیس اقدام به اخاذی از شهروندان می‌کند که بلافاصله وارد عمل شده و این فرد را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند. با انتقال این فرد به مقر پلیس، مأموران اقدام به بازرسی از وی کردند که در جریان آن تعدادی از وسایل و ادوات پلیسی و مدارک جعلی شامل یک دستگاه بی‌سیم دستی، یک عدد کلید دستبند ،۷ جلد کارت شناسایی از قبیل کارت ضابطین دادگستری و نماینده دادستان، کارت پایان خدمت، کارت بادیگاردی، کارت مربیگری و چند کارت دیگر که همگی جعلی بودند کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد تحت بازجویی قرار گرفته و در جریان آن به چندین فقره سرقت و اخاذی به شیوه غصب عنوان پلیس اعتراف کرد. همچنین سوابق وی نیز مورد بررسی قرار گرفت که در جریان آن مشخص شد که متهم پیش از این نیز به‌دلیل ارتکاب سرقت بازداشت شده است.
موقوفه‌ای افزود: برای متهم دستگیر شده پرونده‌ای تشکیل شد و این فرد برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. البته تحقیقات تکمیلی برای کشف دیگر جرایم احتمالی ارتکابی از سوی متهم دستگیرشده از سوی مأموران پلیس ادامه دارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.