وقتی مردان هم‌نوعان خود را قربانی می‌کردند؛ اخاذی با وعده ازدواج موقت!

تعداد زیادی از مردان مشهدی که با وعده ازدواج موقت، در چنگ شکارچیان شبکه های اجتماعی افتاده بودند، بعد از مشاهده زنان جوانی که قرار بود با آن ها ازدواج کنند، دچار حیرت و شوک شدند چرا که آن ها مرد بودند و طعمه های خود را با نرم افزار تقلید صدا به دام می انداختند!

به گزارش تازه‌نیوز، فرمانده انتظامی مشهد روز گذشته درباره ماجرای کاهبرداری های گسترده دو جوان که با وعده ازدواج موقت، مردان مشهدی را سرکیسه می کردند گفت: مدتی قبل مرد ۳۶ ساله ای حیران و سرگردان به پلیس فتای مشهد مراجعه کرد و پرده از ماجرای کلاهبرداری برداشت که از طریق فضای مجازی صورت می گرفت!

به نقل از خراسان، به گفته سرهنگ احمد نگهبان، این مرد جوان درباره چگونگی ماجرا به پلیس اظهار کرد: از طریق شبکه های اجتماعی با خانم جوانی آشنا شدم که مدعی بود از حدود یک سال قبل مطلقه شده و قصد دارد به صورت موقت ازدواج کند. او که خودش را ۲۲ ساله معرفی می کرد، در پیامک های ارسالی برای من، جملات عاطفی و محبت آمیزی را به کار می برد به گونه ای که من هم به او ابراز علاقه می کردم و بدین ترتیب ارتباط تلفنی و پیامکی ما در حالی ادامه یافت که آن زن جوان تصویر زیبایی از خودش را نیز در پروفایل گذاشته بود.

به همین دلیل من هم تصمیم گرفتم او را به عقد موقت خودم در بیاورم. آن زن زمانی که شوق و علاقه مرا برای این ازدواج دید یک روز به من گفت برای رهن منزل به مبلغ ۷۸ میلیون تومان نیاز دارد تا بعد از آن که منزل مذکور را رهن و اجاره کرد من به راحتی بتوانم به منزل او رفت و آمد کنم! من هم که این شرایط را مناسب می دیدم و دیگر مشکلی برای معاشرت با اونداشتم و از سوی دیگر هم به شدت به او علاقه‌مند بودم، تصمیم گرفتم مبلغ مذکور را به حساب او واریز کنم!

آن زن جوان سپس از من خواست برای آن که کسی متوجه این ازدواج پنهانی نشود، پول رهن را به یک شماره حساب دیگر واریز کنم که در اختیارم گذاشته بود! من هم بدون تامل همه سرمایه ام را از بانک برداشتم و به حساب او واریز کردم ولی از روز بعد هر چه با همان ۲ شماره تلفنی که از او داشتم تماس گرفتم کسی پاسخم را نداد و تازه فهمیدم که در دام کلاهبرداران افتاده ام… .مقام ارشد انتظامی مشهد تصریح کرد: در پی اعلام این شکایت، بررسی های تخصصی کارشناسان زبده پلیس فتای مشهد آغاز و مشخص شد که شکارچیان نقابدار در فضای مجازی اقدامات گسترده ای را برای سرکیسه کردن برخی مردان با وعده ازدواج موقت، شروع کرده اند و احتمال می رود که افراد زیادی را شکار کرده باشند! بنابراین کارآگاهان قدم به تاریکخانه این پرونده گذاشتند و با صدور دستورات ویژه قضایی عملیات ردزنی اطلاعاتی را ادامه دادند.

سرهنگ نگهبان با اشاره به فعالیت های علمی و تخصصی پلیس برای رصدهای اطلاعاتی افزود: کارشناسان فنی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات مشهد پس از واکاوی های سایبری و پیگیری دوشماره تلفن به دست آمده از زن جوان، به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد دو مرد جوان ۲۴ و ۲۷ ساله در نقاب زن جوان، اقدام به کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی می کنند.

با این تحقیقات مشخص شد که کلاهبرداران از نرم افزار تقلید صدا استفاده کرده اند تا نظر طعمه های خود را برای ازدواج موقت جلب کنند. «کلیددار امنیت مشهد» خاطرنشان کرد: پس از جمع آوری مستندات کافی، بلافاصله عملیات دستگیری متهمان در دستور کار قرار گرفت و نیروهای انتظامی در دو عملیات جداگانه متهمان به کلاهبرداری را در مشهد به دام انداختند و به مقر انتظامی انتقال دادند. سرهنگ احمد نگهبان با اشاره به کشف ۱۲ عدد سیم کارت با اسامی مختلف از دو جوان مذکور ادامه داد: بررسی های مقدماتی پلیس بیانگر آن بود که دو متهم یاد شده نه تنها با وعده ازدواج موقت از افراد دیگری نیز کلاهبرداری و مبالغی از یک تا ده‌ها میلیون تومان از طعمه های خود دریافت کرده اند بلکه با وعده تهیه گواهی نامه و کارت پایان خدمت هم مبالغ هنگفتی از برخی شهروندان مشهدی گرفته اند.

این مقام باتجربه انتظامی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ تن از شاکیان پرونده در حالی شناسایی شده اند که آن ها بعد از مراجعه به پلیس فتای مشهد و رویارویی با متهمان در حیرت و شوک فرو رفتند چرا که انتظار نداشتند با دو مرد جوانی رو به رو شوند که با صدای زنانه آن ها را سرکیسه کرده بودند!
وی به مبالغ کلاهبرداری از شاکیان نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون دو متهم مذکور که با نرم افزار تقلید صدا، مردان مشهدی را فریب می دادند به ۲ میلیارد و ۲۵ میلیون ریال کلاهبرداری اعتراف کرده اند که این پول ها به کارت های بانکی افراد کارتن خواب و مجهول المکان واریز شده است.رئیس پلیس مشهد در پایان به شهروندان توصیه کرد: مراقب ترفندهای خاص در فضاهای مجازی و چت روم ها باشند چرا که افراد با نقاب های مختلف در این فضا ظاهر می شوند و با وعده های وسوسه انگیز مالی یا عاطفی اقدام به کلاهبرداری می کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.