درخواست وزیر کار از جاماندگان سهام عدالت/ آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیکی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد جاماندگان سهام عدالت تحت پوشش بهزیستی گفت: کسانی که حقوقی از آنها جا مانده است به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند.

به گزارش تازه‌نیوز، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امروز به مناسبت هفته پژوهش و در جلسه تقدیر از پژوهشگران برتر زیرمجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران در مورد قول دولت برای اختصاص سهام عدالت به جاماندگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی گفت: همه کسانی که احساس می‌کنند حقوقی از آنها جا مانده است، می‌توانند به دستگاه‌های اجرایی مرتبط مراجعه کنند و حقوق جامانده خود را پیگیری کنند. اگر حقی از آنها تضییع شده است، می‌توانند پیگیری کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین در مورد طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: یک شبکه ملی اطلاعات ایجاد شده و طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت نمونه و آزمایشی در برخی استان‌ها اجرا شده است که قبل از پرداخت یارانه به مردم، یارانه آنها به یک حساب پشتیبان واریز می‌شود و کسانی که احساس می‌کنند به جای یارانه نقدی باید کالا دریافت کنند، قبل از موعد یارانه می‌توانند از طریق آن حساب پشتیبان به 11 قلم کالای اساسی موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی افزود: مبالغ موردنیاز برای تهیه اقلام اساسی از طریق شبکه پشتیبان اعتباری تأمین می‌شود و اگر سرپرست خانوار تحت هر شرایطی احساس کرد نیاز به پول نقد دارد، می‌توانند از یارانه نقدی در موعد مقرر استفاده کند، بنابراین استفاده از کالابرگ الکترونیکی و یا یارانه نقدی اختیاری است.

بیشتر بخوانید:

مرتضوی در برابر این پرسش که چه زمانی طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت سراسری اجرا می‌شود، گفت: فعلاً مرحله آزمایشی در سه استان اجرا می‌شود که باید نتایج آن مشخص شود و بعد از مشخص شدن نتایج در صورت موفق بودن به صورت سراسری اجرا می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: طرح کالابرگ الکترونیکی فعلاً به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و دولت بررسی می‌کند. البته زیرساخت‌های لازم را هم برای اجرای این طرح فراهم می‌کند.

به  نقل از فارس؛ نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال جاری دولت را مکلف کرده بودند که به‌جای یارانه نقدی کالابرگ الکترونیکی را در کشور اجرا کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.