به دنبال دنیا دختری که چند روز است ناپدید شده است/ هلال احمر، شهرداری و فرمانداری اهواز هیچ کمکی نکرده‌اند! +عکس

“دنیا فرهادی” دختر ۲۲ ساله اهوازی است که از غروب چهارشنبه ۱۶ آذرماه در بلوار ساحلی حوالی پل کابلی اهواز ناپدید شده و بعد از گذشت پنج روز از حادثه و جست‌وجوی نیروهای امدادی و خانواده، اثری از وی پیدا نشده است.

به گزارش تازه‌نیوز، محسن فرهادی پسرعموی “دنیا”، در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد جزئیات این حادثه اظهار کرد: دنیا دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اهواز است. او تا ساعت ۲۰:۴۵ چهارشنبه شب (۱۶ آذرماه) در منطقه کیانپارس کلاس اتوکد داشته است. بعد از پایان کلاس، با پدر و مادرش تماس می‌گیرد و با اجازه خانواده، با دوستش “سارا” که در پاساژ خلیج فارس کیان آباد مغازه دارد، ملاقات می‌کند و برای سفر خود در روز دوشنبه (۲۱ آذرماه) هماهنگی می‌کنند.

به نقل از ایسنا، وی افزود: بعد از این موضوع، “دنیا” در ساعت ۲۱:۳۴ برای دیدن دوستش “دریا” به سمت بلوار ساحلی حوالی پل کابلی تاکسی اینترنتی گرفته است اما گویا “دریا” در محل ملاقات حضور پیدا نکرده است؛ بر اساس اطلاعاتی که به دست آمده این آخرین مکانی است که “دنیا” در آن حضور داشته است.

فرهادی بیان کرد: آخرین تماس “دنیا” با پدرش در ساعت ۲۲:۰۶ بوده که این تماس آنقدر کوتاه بوده که پدر وی متوجه تماس نشده و احتمالا تلفن تنها یک زنگ خورده است. بنا به گفته‌های افرادی که در این منطقه حضور داشته‌اند در همین بازه زمانی، دختری از روی پل کابلی خود را به رودخانه کارون انداخته است. پسر عموی “دنیا” ادامه داد: در این خصوص، برخی شواهد با دنیا همخوانی دارد اما روایت‌های شاهدان متناقض هستند و فاقد اعتبارند.

 

تشکیل پرونده قتل برای “دنیای” گمشده

فرهادی بیان کرد: از همان ساعات اولیه، پلیس در جریان ماجرا قرار گرفته و با توجه به اسناد و مدارک موجود، پرونده ویژه قتل برای دنیا تشکیل شده است.

وی افزود: از یک طرف دیگر نیروهای آتش‌نشانی شهرداری اهواز و تیم دریایی ساحلی سپاه در حال تلاش برای پیدا کردن جسد احتمالی هستند. از طرف دیگر نا امید نیستم و شاید “دنیا” خودش را به کارون نینداخته و شاید حتی روی پل نرفته باشد بنابراین در حال بررسی همه مسائل احتمالی هستیم.

 

روند طولانی پیدا کردن راننده تاکسی اینترنتی

فرهادی تصریح کرد: برای پیدا کردن اطلاعاتی از راننده تاکسی اینترنتی چند روز تلاش کردیم و در نهایت بعد از گذشت پنج روز، امروز توانستیم مشخصات راننده را به دست بیاوریم که باید به مسئول پرونده تحویل بدهیم.

وی در خصوص تاخیر در به دست آوردن اطلاعات راننده ادامه داد: ساعت ۳:۳۰ همان روز حادثه، با پشتیبانی و بخش امنیت شرکت اسنپ تماس گرفتیم اما با وجود اینکه همه اظهارات ما را شنیدند حاضر به همکاری نشدند و حتی اسنپ پیگیر تماس ما نشد. از طرف دیگر حادثه چهارشنبه شب رخ داد و پرونده روز بعد تشکیل شد و پلیس آگاهی روز شنبه برای پیگیری موضوع از اسنپ نامه داد و امروز اسنپ، جواب نامه را دارد؛ این روند در حالی است که این مساله فوریت دارد.

پلی که شاهد ماجرا است، “دوربین” ندارد

پسرعموی “دنیا” با اشاره به مشاهده خون در محدوده پل کابلی بیان کرد: احتمال خودزنی یا هر حادثه دیگری وجود دارد اما دوربینی برای مشاهده جزئیات موضوع وجود ندارد؛ آنچه تاسف‌بار است این است که در ورودی و خروجی و حتی قبل و بعد از پل کابلی که از نمادهای شهر اهواز است، دوربین وجود ندارد و این در حالی است که طبق قانون برای امنیت پل و شهروندان باید در ورودی و خروجی پل دوربین وجود داشته باشد.

فرهادی گفت: حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از افراد خانواده “دنیا” روزانه در بلوار ساحلی در مجاورت پل کابلی حضور دارند اما در این مدت جمعیت هلال احمر، شهردار یا معاون وی یا فرماندار اهواز حتی برای لحظه‌ای در محل حادثه حضور پیدا نکرده‌اند. معاون امور عمرانی استاندار خوزستان نیز هیچ همکاری برای خرید تجهیزات نداشته است.

وی افزود: از روز حادثه تاکنون، اقوام “دنیا” با کمک گشت قایق‌های شخصی و قایق‌های آتش‌نشانی اهواز در حال جست‌وجو هستند و از قایقرانان محلی و ماهیگیران نیز خواسته‌ایم اگر موردی مشاهده کردند با ما تماس بگیرند. در هر چند کیلومتر از رودخانه کاروخانه چند نفر از اعضای خانواده مستقر شده‌اند تا اگر موردی مشاهده کردند موضوع را به ما گزارش دهند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.