آلودگی هوا چهارشنبه را هم تعطیل می‌کند؟/ کارمندان آب‌شش دارند؟

با وجود پایداری آلودگی هوا، پیش‌بینی‌ها از تداوم تعطیلی مدارس شهر تهران برای 4شنبه 23آذرماه خبر می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، تداوم پایداری جو هوای تهران و آلودگی‌ هوا، احتمال تعطیلی چهارشنبه 23 آذر را تقویت کرده است. هنوز خبری از تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای پایتخت منتشر نشده است.

در همین حال، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به اعلام هشدار نارنجی آلودگی هوا در پایتخت از شهروندان و به خصوص افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواست که از قرارگیری در فضای باز خودداری کنند. حامد یزدی مهر با اشاره صدور هشدار نارنجی آلودگی هوا از سوی سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوا شاهد انباشت آلاینده‌ها در آسمان تهران هستیم و این موضوع منجر به کاهش کیفیت هوا در حد ناسالم برای تمام گروه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه در همین راستا نیز  مدیریت بحران دستگاه‌های امدادی، خدماتی و … را به حالت آماده‌باش در آورده است، گفت: لازم است شهروندان نیز نکاتی را مدنظر قرار دهند و از این رو از آنان می‌خواهم که در تردد خودروها مدیریت لازم را داشته باشند. همچنین افراد و به خصوص گروه‌های حساس شامل کودکان، سالمندان، زنان باردار و افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید از تردد در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان در خانه بمانند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با تاکید بر اینکه در این شرایط لازم است که از انجام فعالیت‌های ورزشی نیز پرهیز شود، گفت: از مردم عزیز می‌خواهیم نسبت به هشدارهای صادر شده حساس باشند و با توجه به اعلام‌های قبلی از وقوع آسیب و خطرهای احتمالی جلوگیری کنند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از مردم این روزها با وجود هشدارها و تعطیلی مدارس از خود می‌پرسند چرا اولا اقدامی برای کاهش آلودگی هوای تهران و برخی شهرهای بزرگ صورت نمی‌پذیرد و در ثانی چرا کارمندان و سایر افراد شاغل از قاعده خانه نشینی و تعطیلی و عدم حضور در هوای آلوده استثنا می‌شوند؟ در برخی مکالمات روزمره نیز این جمله با طعنه و کنایه به گوش می‌رسد: مگر کارمندان آب شش دارند؟» که باید در این هوا در شهر تردد کنند.

برخی کارشناسان استفاده از سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌ها را عامل اصلی تشدید آلودگی هوا و تداوم هوای ناسالم در تهران می‌دانند، بحران کمبود گاز در کشور با توجه به سرمای شدید هوا و افزایش مصرف خانگی، اصلی ترین علت استفاده از سوخت فسیلی و یا مازوت اعلام شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.