پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۳ آذر/ شاخص خیال خیلی‌ها را راحت کرد!

شاخص امروز با رسیدن به محدوده یک میلیون و 454 هزار واحدی خیال خیلی‌ها را راحت کرد که دیگر قرار نیست اعداد و ارقام پائین‌تری را ببیند.

به گزارش تازه‌نیوز، ارزش بازار  بورس  تهران در روز جاری به رقم ۵ هزار و ۳۸۲ همت (هزار میلیارد تومان) رسید و  ارزش معاملات  بازار سرمایه بیش از ۷ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان شد. که از این رقم سهم معاملات خرد بازار  بورس تهران  مبلغی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان شد که رقم قابل توجهی است.

بیش از ۹۶ درصد نمادهای بازار بورس و  فرابورس  امروز با مثبت به کار خود پایان دادند. نمادهای  فارس  و  فولاد  که به عنوان نمادهای بزرگ بازار سرمایه هستند پس از مدت‌ها بالاخره به صف خرید نشستند.

دلار  سامانه نیما  نیز در پی جهش‌های قیمتی چند روز اخیر، امروز هم حوالی ۲۸ هزار و ۹۰۰ تومان گزارش شد.

وزیر صمت هم به مجلس رفته بود تا در خصوص افزایش  قیمت  خودرو  در بازار  توضیحاتی را ارائه بدهد اما نتوانست نمایندگان مجلس را قانع کند و با کارت زرد روبه‌رو شد. وزیر نفت هم از مردم درخواست کمک کرده است. به گزارش اکوایران جواد اوجی، در پیامی از مردم درخواست کرد تا برای پیشگیری از افت فشار شبکه و به منظور تغییر نکردن سوخت در نیروگاه‌ها در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

این مطالب را هم ببینید:

تحلیل تکنیکی شاخص بورس

اما از منظر تکنیکالی شاخص بورس تهران بالاخره از پس مقاومت‌های کلاسیک و هارمونیک خود راهی یافت. مقاومت محدوده یک میلیون و ۴۲۲ هزار واحدی که مدت‌ها (از منظر تکنیکالی) برای شاخص در حکم یک سد بود شکسته شد.

و شاخص با رسیدن به محدوده یک میلیون و ۴۵۴ هزار واحدی خیال خیلی‌ها را راحت کرد که دیگر قرار نیست اعداد و ارقام پائین‌تری را ببیند.

روز قبل هم در خصوص احتمال وجود الگوی‌های کلاسیک در روی شاخص بورس تهران صحبت کردیم و این موضوع را نیز عنوان کردیم که تا این الگوها تکمیل و تایید نشوند نمی‌توان در موردشان صحبت کرد.

حالا الگوی پرچم در موج دوم کوتاه مدت شاخص بورس تهران تشکیل شده است که نشان می‌دهد شاخص پس از شروع اولین موج که از اوایل آبان ماه جاری آغاز شده، موج دوم را تشکیل داده و این انتظار را برای اهالی بازار سرمایه و اهل فن ایجاد می‌کند که قرار است موج سوم خوبی را در شاخص بورس تهران شاهد باشیم.

البته شاخص با محدوده یک میلیون و ۴۷۰ هزار واحدی که پیش‌تر در مورد آن صحبت کرده بودیم فاصله چندانی ندارد و ممکن است برای معاملات روز چهارشنبه (فردا) به این محدوده برسد. این محدوده به عنوان سطح ۶۱ درصدی فیبوناچی از موج قبلی است و با رسیدن شاخص به این محدوده در روزهای آینده در این خصوص و مقاومت بودنش برای ادامه صعود صحبت خواهیم کرد.

شاخص هم وزن نیز دست کمی از  شاخص کل  نداشت و با شکست خط میانی کانال صعودی چند وقت اخیر به بالای محدوده ۴۳۰ هزار واحدی رسید.

اما شاخص در انتهای فصل پاییز و با رسیدن به فصل زمستان کمی زودتر به شب یَلدا یا شب چلّه خود نزدیک شد. تا حداقل نشان دهد که تصمیم دارد از باقی بازارهای موازی خود عقب نماند.

هر چند که در مقایسه اجمالی با سایر بازارهای موازی شاخص بورس تهران از رقبای خود عقب است که البته این موضوع را باید در بنیاد نمادها و وضعیت تولید و فروش و سودآوری آنها دنبال کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.