خیانت بزرگ به ایران؛ کاش مسئولان همین نگاه را به معترضان داشتند!

روزنامه جهوری اسلامی در واکنش به صحبت‌های یک نماینده مجلس درباره اقدام چین علیه ایران نوشت: کاش ایشان و دیگر مسئولان محترم به گفتار و رفتار مردمان خود ما هم چنین نگاه و تحلیلی داشتند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی توجیهات یک نماینده اصولگرای مجلس درباره مواضع اخیرچین را مورد بررسی قرار داد.

این روزنامه نوشت: «شاید چین متوجه این مباحث نبوده» این شاهکار دریافت و تحلیل نایب رئیس مجلس شورای اسلامی است درباره محتوای ضدایرانی بیانیه مشترک چین و عربستان و دلبری اژدهای زرد از شورای همکاری خلیج فارس.علی نیکزاد، با تأکید بر اینکه عربستان حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارد، این را هم گفته است که: «شخصا اعتقادی ندارم که چین بخواهد به قراردادهای منعقده‌اش با جمهوری اسلامی ایران پشت پا بزند.»

قصد داوری درباره دلایل حسن ظنِ گسترده جناب ایشان به چینی‌ها را ندارم. به آنچه درباره عربستان گفته‌اند و کنایه‌های به حق و دقیق او درباره برخی کشورهای همسایه هم به دیده احترام می‌نگرم و می‌گذرم. فقط یک نکته می‌ماند که لازم می‌دانم به تصحیح آن قلم بزنم. به این که کاش ایشان و دیگر مسئولان محترم با همین حسن ظن که به چین و اقدامات نادرست و خلاف عرف بین‌المللی‌اش نگاه می‌کنند، به گفتار و رفتار مردمان خود ما هم چنین نگاه و تحلیلی داشتند.

بیشتر بخوانید:

آن وقت نه‌تنها کسی اعتراض را اغتشاش نمی‌خواند و همه را به یک چوب نمی‌راند که شاید برخی گونه‌های اغتشاش را هم اعتراض می‌نامید.

وقتی متن مکتوب و امضا شده چین را چنین خوش بینانه می‌نگرند و بر سخنانشان هم گوش می‌گیرند، چه می‌شود اگر در برابر مردم خودمان هم به همین شیوه رفتار کنند؟  آن وقت خیلی از کسانی که در انتخابات، صلاحیتشان “احراز” نمی‌شود، تأیید صلاحیت خواهند شد تا برای صندلی‌های سبز با جناب نیکزاد رقابت کنند.

اگر با همین نگاه پرونده جوانان جویای شغل را بخوانند هیچ کس ردصلاحیت نخواهد شد. اگر عملکرد‌ها نه فقط نظراتِ داخلی‌ها را هم با این حسن نظر ببینند و در تصمیمات ملاک قرار دهند، بسیاری از فاصله‌ها، از بین خواهد رفت. با همین “شاید”‌ها اگر با هم تعامل کنیم، “باید” حکم به بهبود اوضاع خواهد داد.

امیدواریم نگاه جناب نایب رئیس در عرصه داخلی حتما توسعه پیدا کند. مردم و نامزدهای انتخابات را با همین شرح صد ببینیم آن وقت با فعال سازی ظرفیت‌های ملی به جایگاهی خواهیم رسید که چین برای قرارداد بستن با ما معاهدات با دیگران را پاره کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.