اخبار مهم برای بورس امروز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

مهم‌ترین سیگنال‌ها برای بورس امروز چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ کدام است؟

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس در پایان معاملات سه شنبه، سورپرایز صعود 45 هزار واحدی برای سهامداران داشت. نماگر اصلی تالار شیشه‌ای به میزان 45 هزار و 992 واحد افزایش یافت و در ارتفاع یک میلیون و 454 هزار و 406 واحد ایستاد.

نماگر هم‌وزن بازار نیز با رشد 9 هزار و 740 واحدی به واسطه عملکرد مطلوب کلیت بازار سرمایه توانست به محدوده 430 هزار و 125 واحدی برسد. صنایعی نظیر تولید فلزات گران‌بهای غیر آهن، هتل و رستوران و گروه فعالیت‌های مرتبط با اوراق بهادار با بیش از 5 درصد رشد پیشتاز رشد امروز بازار سرمایه بودند.

به نقل از تجارت‌نیوز، امروز چند سیگنال برای بازار وجود دارد و کارشناسان عقیده دارند که تالار شیشه‌ای، روندی متعادل را تجربه می‌کند. بر همین اساس این انتظار وجود دارد که شاخص کل در این روز عملکردی نوسانی و رو به تعادل از خود نشان دهد.

قانون حداقل عرضه خودرو در بورس کالا

وزارت صمت: حداقل عرضه هر محصول در بورس کالا در هر دوره به تعداد ۲۰۰۰ دستگاه برای دو خودروساز بزرگ و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه تعیین شد.

عرضه خودرو در بورس کالا به واسطه حذف دلالان خودرو موجب سود تولیدکننده و تبعا سهامدار خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

سهام عدالت تا پایان سال واریز می‌شود؟

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی:مکاتبات لازم با ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت برای دریافت سود مشمولان سهام عدالت انجام شده، اما تاکنون مبلغ ناچیزی به حساب‌های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز شده است؛ بنابراین در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیقی را برای پرداخت سود سال ۱۴۰۰ مشمولان سهام عدالت اعلام کرد.

کاهش بدهی خارجی کشور

حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ معادل ۸ میلیارد و ۶۷۵ میلیون دلار بوده است که طی ۷ ماهه نخست امسال حدود ۲ میلیارد و ۹۶ میلیون دلار کاهش یافته است.

بانک مرکزی هفته گذشته گزارش داد متوسط قیمت مسکن در تهران در ماه آبان بیش از ۵ درصد نسبت به مهر ماه افزایش پیدا کرده، اما مرکز آمار میزان رشد میانگین وزنی قیمت مسکن در شهر تهران طی همین مدت را ۳ درصد اعلام کرده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.