قاچاق ۲ میلیون یورویی ارز دولتی به بهانه واردات عدس!

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای اعضای یک شبکه قاچاق ارز خبر داد که به بهانه واردات عدس حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو ارز دولتی قاچاق کرده بودند.

به گزارش تازه‌نیوز، علی صالحی با اشاره به صدور کیفرخواست پرونده در دادسرای جرایم اقتصادی تهران اظهار کرد: دلالان ارزی با اغوای یک راننده تاکسی در شهرستان بهار همدان، از او می‌خواهند به عنوان مدیرعامل یک شرکت بازرگانی، کارت بازرگانی بگیرد و این کارت را در عوض دریافت مبلغ ۴۵ میلیون تومان در اختیار آنها قرار دهد. اعضای شبکه قاچاق ارز به نام یک شرکت بازرگانی در سال ۹۷ با استفاده از کارت بازرگانی خریداری شده، پنج فقره حواله ارزی به ارزش ۲ میلیون و ۳۹۵ هزار و ۸۶۰ یورو برای واردات کالاهای اساسی با مهلت قانونی کمتر از یک ماه از یک بانک دریافت می‌کنند اما با گذشت بیش از چهارسال، هیچ کالایی وارد کشور نکرده‌اند.

به نقل از ایران، دادستان تهران ادامه داد: ارزهای دریافت شده تحت پوشش معامله برای واردات عدس به حساب یک شرکت خارجی در کشور امارات واریز شده که بر اساس تحقیقات به عمل آمده این شرکت صوری و متعلق به یکی از محکومان اقتصادی است. با عنایت به اینکه متهمان پرونده بدون اینکه قصد واردات کالاهای اساسی داشته باشند، ارز دولتی را دریافت و با فروش آن در بازارهای قاچاق ارز سود نامشروع قابل توجهی تحصیل کرده‌اند، در کیفرخواست صادره برای متهمان پرونده و اعضای شبکه قاچاق ارز، درخواست اعمال مجازات جهت اخلال کلان در نظام ارزی و پولی شده و بعد از اتمام تحقیقات در دادسرا، پرونده پنج متهم اقتصادی به دادگاه ارسال شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.