خواستگار قلابی عکس و فیلم سیاه تهیه می‌کرد!

کلاهبردار اینترنتی که در کانال‌های تلگرامی همسریابی، با وعده ازدواج دختران جوان را اغفال و از آنها اخاذی می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، سرهنگ «علی‌عباسی کسانی» رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه در این باره گفت که خانم جوانی به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت مدتی پیش در یک کانال همسریابی با مردی آشنا شده که ادعا کرده طلافروش است و قصد ازدواج دارد. وی پس از جلب اعتماد این خانم قرار حضوری گذاشته اما پس از تهیه تصاویر نامناسب از وی، طلا، گوشی تلفن همراه و کارت‌بانکی وی را به سرقت برده و تهدید کرده اگر از او شکایت کند تصاویر را منتشر خواهد کرد.

به نقل از ایران، وی تصریح کرد: باتوجه به حساسیت موضوع و امکان پخش تصاویر خانم جوان، کارشناسان پلیس فتا به منظور شناسایی متهم اقدامات خود را آغاز کردند و پس از بررسی همه جوانب پرونده و بهره‌گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاهش دستگیر کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تاکنون هشت خانم از متهم شکایت کرده‌اند، گفت: متهم که در ابتدا منکر جرم ارتکابی بود پس از مشاهده دلایل و مستندات پلیس لب به اعتراف گشود و به جرم ارتکابی اعتراف کرد و ضمن ابراز ندامت هدف خود را کسب منافع مالی عنوان کرد.
سرهنگ عباسی‌کسانی هشدار داد: کاربران توجه داشته باشند در دام تبلیغات دروغین همسریابی در فضای مجازی قرار نگیرند زیرا هدف این صفحات کلاهبرداری بوده و در نهایت منجر به اخاذی و یا کلاهبرداری از کاربران می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.