ماجرای قتل یک قاضی در ارومیه/ پای پارلمان اروپا به میان آمد!

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی گفت: خبر منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند با موضوع کشته شدن یکی از قضات سابق دادگاه انقلاب ارومیه کذب بوده و صحت ندارد.

به گزارش تازه‌نیوز، روابط عمومی دادگستری آذربایجان غربی نوشت: ناصر عتباتی روز چهارشنبه اظهار کرد: جریان رسانه‌ای معاند از ابتدای بروز اغتشاشات در کشور همواره راهبردهای متفاوتی را برای انتشار اخبار کذب به کار برده است؛ این شیوه‌ها که در مقاطع زمانی مختلف متفاوت شده و نوع جدیدی از دروغ را منتشر می‌کنند حتی تا صدور احکام قطعی قضایی از سوی جریان‌های ضد انقلاب پیش رفته‌اند.

وی افزود: در روزهای گذشته اما مدل جدیدی از کشته سازی با چاشنی دستاورد در رسانه‌های معاند منتشر شد؛ افراد وابسته به جریان خبری معاند در شبکه‌های اجتماعی ادعایی با عنوان کشته شدن یکی از قضات شهرستان ارومیه منتشر کردند.

عتباتی ادامه داد: نوع تنظیم خبر به گونه‌ای بود که عنوان شده یکی از قضات سابق دادگاه انقلاب ارومیه در منزل شخصی خود در این شهرستان شهید شده است.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به در قید حیات بودن قاضی مورد اشاره در مورد آخرین وضعیت وی گفت: فردی که مدعی کشته شدن او هستند چند سالی است باز خرید خدمت شده و در کسوت وکالت در حال فعالیت است.

دروغی که از توییت نماینده پارلمان اروپا سر درآورد

وی همچنین با اشاره به خبرسازی جدید ضد انقلاب در رابطه با ۲ برادر متهم اغتشاشات در اشنویه گفت: پرونده فرهاد و فرزاد طه‌زاده اهل اشنویه هنوز در مرحله بازپرسی است و تاکنون حکمی برای آنان صادر نشده است.

عتباتی ادامه داد: در روزهای اخیر اسامی مختلفی در فضای مجازی منتشر و ادعا می‌شود که این افراد به در معرض اعدام هستند این در حالی است که این اخبار صحت نداشته و صرفا جهت جوسازی و بازی رسانه‌ای رسانه‌های ضد انقلاب است.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیان اینکه خبرسازی‌های دروغ این رسانه‌ها به جایی رسیده که بازه زمانی انتشار اخبار دروغ دیگر نیز برای آنها اهمیت ندارد، یادآور شد:هدف آنها صرفا ایجاد فضاسازی علیه ایران بوده و از کارکرد رسانه کاملا خارج شده‌اند.

یه گفته وی، سایت تجزیه‌طلب «هه‌نگاو» که در خبرسازی و انتشار اخبار دروغ سرآمد است، روز گذشته مدعی شد برای ۲ برادر به نام‌های فرهاد و فرزاد طه زاده در شهرستان اشنویه استان آذربایجان غربی حکم اعدام صادر شده است، این سایت مدعی شد این ۲ برادر «در خطر اعدام قریب الوقوع» هستند.

وی اضافه کرد: بی بی سی فارسی نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود حکم اعدام فرهاد و فرزاد طەزادە صبح چهارشنبه ۲۳ آذر ماه اجرا خواهد شد و هاکان دمیر نماینده پارلمان آلمان نیز در توییتر نوشت: «من کفالت برادران فرزاد طه زاده و فرهاد طه زاده را به عهده می‌گیرم. آنها قرار است فردا (چهارشنبه) اعدام شوند، آنها سه‌شنبه هفته پیش محکوم شدند.

عتباتی ادامه داد: این فرد از سفیر ایران خواسته این اعدام‌ها را متوقف کند!.

رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در رابطه با جزییات پرونده فرهاد و فرزاد طه زاده اظهار کرد: ادعای رسانه‌های معاند مبنی بر صدور حکم اعدام برای این ۲ برادر صحت ندارد و این خبر کذب است.

وی تاکید کرد: در شهرستان اشنویه هیچ حکم اعدامی برای فردی در رابطه با اغتشاشات اخیر صادر نشده و فرهاد و فرزاد طه‌زاده در جریان اغتشاشات اخیر در شهرستان اشنویه دستگیر شده‌ و پرونده آنان در مرحله بازپرسی قرار دارد و هنوز دادگاهی برای این افراد تشکیل نشده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.