سیل در کنگو جان ۱۲۰ نفر را گرفت!

در پی وقوع سیل گسترده و رانش زمین ناشی از بارندگی‌های سیل‌آسا در “کینشاسا”، پایتخت جمهوری دموکراتیک کنگو تاکنون دست‌کم ۱۲۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر مصدوم شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های داخلی نشان می‌دهد که محله‌های زیادی از این شهر زیر آب رفته و ارتباط جاده‌ها به دلیل رانش زمین قطع شده است. در یکی از تصاویر منتشر شده وقوع گودالی عظیم در یک بزرگراه در منطقه‌ “مان گافولا” باعث واژگونی چندین وسیله نقلیه شده است.

به نقل از ایسنا، بنابر اعلام شبکه الجزیره، وزیر بهداشت این کشور گفته است که این وزارتخانه ۱۴۱ فوتی را شمارش کرده با این حال آمار فوق هنوز تایید نشده و باید با سایر ادارات محلی بررسی شده و مورد تایید نهایی قرار گیرد. همچنین بنابر گزارش رویترز، خیابان های اصلی مرکز کینشاسا با جمعیتی ۱۵ میلیون نفری، چندین ساعت زیر آب بوده است.

گزارش‌ها حاکیست افراد زیادی نیز ناپدیده شده‌اند که تعداد دقیق آنها هنوز مشخص نیست. بنابر اعلام آناتولی، بارش شدید باران در این کشور از دو روز پیش ادامه دارد. همچنین نخست‌وزیر کنگو از ادامه فعالیت‌های امداد و نجاتِ مفقودان این حادثه خبر داده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.