توسعه ساختار لجستیکی از دریا تا خشکی

ایران و روسیه کانال تجاری جدید راه‌اندازی کردند

تحولات ارتباطی میان ایران و روسیه به محور اصلی رسانه‌های جهان بویژه اقبال رسانه‌های روسی تبدیل شده و از آن به کشایشی در امور تجاری دو کشور برای تقویت زیرساخت‌های اقتصادی یاد می‌شود.

به گزارش تازه نیوز، تحولات منطقه و افزایش تبادلات ایران و روسیه حالا یک جنبه رسانه‌ای مهم در جهان به شمار می‌رود. «سریع تر از خشک شدن» عنوان مقاله‌ای است از وبسایت معتبر کامرسانت که در آن به تحلیل روابط جدید ایران و روسیه پرداخته است. کانال لجستیکی جدید «ولگای میانی – بندر انزلی – قزوین» در منطقه اولیانوفسک راه اندازی می شود. به اعتقاد ایران، اجرای این پروژه باعث کاهش قابل توجه زمان و هزینه تحویل کالا از منطقه اولیانوفسک به ایران و برعکس و همچنین، توسعه ساختار لجستیکی منطقه خواهد شد.

روز جمعه، آلکسی روسکیخ و محمد مهدی علایی تفاهم نامه همکاری امضا کردند تا راه اندازی این پروژه آغاز شود. این پروژه لجستیکی در مقیاس بزرگ، تحویل مستقیم کالا از بنادر اولیانوفسک به ایران و در امتداد ولگا و دریای خزر به بندر انزلی و سپس، به پایانه های انبار را تضمین می کند. در قزوین، این کانال به کارآفرینان کمک می کند تا بدون واسطه های غیر ضروری، از تمامی مزایای بنادر رایگان و پایانه های گمرکی تخصصی برای نگهداری محصولات تولیدی در مناطق روسیه استفاده کنند.

این توافق نامه به مبلغ 10 میلیون دلار امضا شده است. موقعیت جغرافیایی مطلوب این منطقه به اولیانوفسک اجازه می دهد تا یک مرکز لجستیکی بزرگ برای تحویل کالا در مسیر رودخانه – دریا به ایران مهیا شود. افزون بر آن، از یک طرف، چنین پروژه منطقه ای برای کارآفرینان بسیار سودمند خواهد بود و به کاهش هزینه های مالی و زمانی کمک خواهد کرد و از سوی دیگر، این کانال به حل مساله مربوط به تامین محصولات لازم با توجه به منطقه یاری خواهد رساند و سومین نکته مثبت، تقویت مشارکت با ایران است و این یک جهش راهبردی مهم در این دو کشور بشمار خواهد رفت.

این پروژه به انگیزه ای برای توسعه زیر ساخت های لجستیکی تبدیل خواهد شد. صاحبان سایت های بندری قبلا علاقه خود را برای مشارکت در این پروژه اعلام کرده اند و آنان قصد دارند، در توسعه سایت ها بندری سرمایه گذاری کنند.

 

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.