وضعیت بورس در هفته‌ای که گذشت/ رونق به بازار سرمایه بازگشت

شاخص کل بورس تهران این هفته توانست روند بسیار خوبی را پشت سر بگذارد و رشد ۵ درصدی را تجربه کند.

به گزارش تازه‌نیوز، شاخص کل بورس در هفته‌ای که گذشت روی عدد ملیون و این هفته به یک میلیون و ۴۷۲ هزار واحد رسید و رشد ۴.۹ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

در سوی دیگر بازار نیز شاخص‌ها مثبت بودند. شاخص هم‌وزن با رشد ۴.۱ درصدی در سطح ۳۳ هزار و ۷۶۳ واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با رسیدن به تراز ۱۸ هزار و ۸۵۸ واحدی رشد ۱.۶ درصدی را ثبت کرد.

به نقل از تجارت‌نیوز، ارزش معاملات خرد بازار سرمایه نسبت به هفته گذشته رشد خوبی داشته و به ۲۰ هزار و ۸۵۹ میلیارد تومان رسید.
بر همین اساس لرزش معاملات روز شنبه ۳۵۷۲ میلیارد تومان، روز یکشنبه ۳۳۰۶ میلیارد تومان، روز دوشنبه ۴۱۷۸ هزار میلیارد تومان، روز سه‌شنبه ۵۴۶۱ هزار میلیارد تومان و ددر نهایت روز چهارشنبه ارزش معاملات به ۴۳۴۲ میلیارد تومان رسید.

چقدر پول از بورس خارج شد؟

این هفته را می‌‌توان هفت تعادل دانست. چرا که شاخص از یک سو رشد خوبی را ثبت کرده و از سوی دیگر دو روز ورود نقدینگی و سه روز خروج پول را از بورس داشتیم.
طبق آمارهای موجود روز دوشنبه ۲۴۳ میلیارد تومان و روز سه‌شنبه ۳۰۹ میلیارد تومان ورود پول داشتیم. در مقابل روزهای شنبه ۳۹۶ میلیارد، یکشنبه ۲۷ میلیارد و چهارشنبه ۱۶۲ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شد.

زمان واریز سود سهام عدالت

از سویی این هفته خبر سهام عدالت تاثیر بسزایی در روند بازار سرمایه داشت. مشاور رئیس سازمان بورس در خصوص زمان قطعی واریز سود سهام عدالت گفت: در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود سهام عدالت تا پایان آذر یا روزهای اول دی‌ماه امسال، به حساب ذی‌نفعان واریز می‌شود.

پیمان حدادی در مورد پرداخت سود سهام عدالت مربوط به عملکرد سال گذشته شرکت‌های سرمایه‌پذیر، اظهار کرد: سود کسب شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت که مربوط به عملکرد سال ۱۴۰۰ است، حدود دو برابر کل سود سال ما قبل است و امسال براساس مصوبه شورای عالی بورس در دو مرحله پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولین مرحله سود سهام عدالت تا ‌آخر آذر امسال یا حداکثر دو سه روز اول دی‌ماه سال جاری طبق وعده داده شده پرداخت می‌شود.

مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت گفت: برای دارندگان سهام به ارزش اسمی ۵۳۲ هزار تومانی در مرحله اول ۵۰۰ هزار تومان سود در آخر آذر پرداخت می‌شود و در مرحله دوم در اسفند امسال یا اوایل فرردین سال آینده ۵۰۰ هزار تومان دیگر پرداخت می‌شود. یعنی در مجموع یک میلیون تومان سود به اندازه دو برابر کل سود سال گذشته پرداخت می‌شود و به همین نسبت برای کسانی که سهام عدالت به ارزش یک میلیون تومان دارند، در هر مرحله از پرداخت، یک میلیون تومان سود پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.