این نوجوان ۱۶ ساله دستانی شبیه به «هالک» دارد! +تصاویر

نوجوان ۱۶ ساله هندی با دستانی به بزرگی دستان هالک، «فرزند شیطان» لقب گرفته است.

به گزارش تازه‌نیوز، یک پسر ۱۶ ساله به دلیل ابتلا به یک سندرم نادر که باعث شد دستانش به بزرگی دستان هالک شوند، توسط همسایگانش به طرز ظالمانه ای «فرزند شیطان» لقب گرفته است. محمد کلیم، از نوعی غول‌پیکری موضعی رنج می‌برد، یعنی تنها یکی از دست های بزرگ او هشت کیلوگرم وزن دارد. این بیماری که ماکروداکتیلی (Macrodactyly) نام دارد بسیار نادر است و تنها ۳۰۰ نفر در سراسر به آن مبتلا هستند.

دستان شبیه به هالک پسر ۱۶ ساله

 

ماکروداکتیلی، دستان محمد را چنان بزرگ کرده است که فاصله بین مچ و انگشت سبابه یکی از دستانش ۶۱ سانتی متر است. این عارضه معمولاً باعث می‌شود که بیماران از رشد بیش از حد استخوان‌ها، پوست و سایر بافت‌ها رنج ببرند.

دکتر راجا ساباپاتی، محمد را که اهل روستای کوچکی در ایالت جارکند هند است معالجه کرده است. او گفت که این عارضه، غول‌پیکری موضعی نامیده می‌شود، زیرا تنها بخش‌های خاصی از بدن بیمار را تحت تأثیر قرار می‌دهد و یکی از معدود مواردی است که هر سال گزارش می‌شود.

دستان شبیه به هالک پسر ۱۶ ساله

طبق گزارش ها، روستاییان به خاطر دستان هالک مانند این پسر، از او دوری می کردند و به خاطر اینکه بچه های دیگر از او می ترسیدند، هرگز در مدرسه پذیرفته نمی شد.

پدر این پسر که یک کارگر روزمزد است، حدود ۱۰ سال پیش او را برای انجام عمل جراحی پیش پزشک برد. محمد قبل از اینکه تحت عمل جراحی قرار گیرد تا حجم زیاد دست هایش را کاهش دهد، پسری با بزرگ‌ترین دست‌های جهان لقب گرفت. با این حال، عمل جراحی به جای کمک به پسر، ظاهراً باعث بزرگتر شدن دستان او و تغییر شکل بیشتر و در نتیجه مشکلات بزرگتر شد.

نزدیکان محمد می‌گویند که او در انجام کارهای روزانه‌اش مشکل زیادی دارد و حتی برای تغذیه و حمام کردن، به کمک نیاز دارد و به کمک اعضای خانواده متکی است.

دستان بزرگ پسر ۱۶ ساله

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.