نتانیاهو قصد دارد طرح صلحی بین رژیم صهیونیستی و عربستان ارائه دهد

نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در مصاحبه با یک شبکه سعودی به موضوعات مختلف ازجمله احتمال عادی سازی روابط میان این رژیم و عربستان سعودی در دوره نخست‌وزیری وی و همچنین آینده توافق ترسیم مرزهای دریایی با لبنان پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه العربیه درباره روابط این رژیم با کشورهای عربی به اهمیت بالای عادی سازی روابط با عربستان سعودی اشاره کرد و گفت که این اتفاق؛ «یک جهش منحصر بفرد خواهد بود که منطقه را به شکلی غیرقابل تصور تغییر خواهد داد.»

نتانیاهو با اشاره به آمادگی‌اش برای بررسی گزینه‌های محرمانه مختلف در این زمینه گفت: «من وعده‌هایی که آشکارا و حتی در خفا مطرح شده‌اند، باور دارم.»

وی همچنین تاکید کرد: ائتلاف سنتی با عربستان سعودی و سایر کشورها باید مجدداً تأیید شود، نباید در این روابط نوسانات دوره‌ای یا حتی شدید وجود داشته باشد.

نتانیاهو پیشتر عادی سازی روابط با ریاض را یکی از اهداف اصلی کابینه خود اعلام کرده بود.

همچنین به گزارش میدل ایست نیوز، نخست وزیر مامور تشکیل کابینه اسرائیل اعلام کرد که قصد دارد طرح صلحی بین اسرائیل و عربستان ارائه دهد که به حل منازعه اسرائیل و فلسطین منجر خواهد شد.

وی متعهد شد برای برقراری روابط دیپلماتیک کامل با عربستان به محض رسیدن به منصبش، تلاش کند.

بیشتر بخوانید:

به نقل از ایسنا، نتانیاهو افزود: به نظر من صلح با عربستان یک گام ویژه برای صلح فراگیر بین اسرائیل و جهان عرب خواهد بود و منطقه را به گونه‌ای که نمی‌توان تصور کرد، تغییر می‌دهد.

وی تصریح کرد که این صلح، صلح فلسطین و اسرائیل را تسهیل می‌کند، من به این مساله اعتقاد دارم و قصد دارم این تلاش‌ها را دنبال کنم.

نتانیاهو تصریح کرد که این مساله به سران عربستان بستگی دارد که آیا می‌خواهند در این تلاش شریک باشند یا نه.

وی ابراز امیدواری کرد توافقات عادی سازی روابط با کشورهای عربی گسترش یابد.

نتانیاهو تاکید کرد که از مذاکرات صلح در پشت پرده با فلسطینی‌ها استقبال می‌کند.

نتانیاهو در بخش دیگری از مصاحبه‌اش با شبکه العربیه درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد، این توافق که با میانجیگری آمریکا منعقد شده است را انکار نخواهد کرد.

وی همچنین وجود هرگونه توافق سازش و عادی سازی روابط با لبنان را تکذیب کرد.

نتانیاهو درحالی در مصاحبه با العربیه اعلام کرده است توافق با لبنان را انکار نخواهد کرد که پیشتر تهدید به لغو این توافق در آینده کرده و گفته بود که این اتفاق به معنای تسلیم شدن اسرائیل دربرابر حزب‌الله است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.