رئیسی: درباره «جوجه ریزی» هیچ اطلاع و تخصصی ندارم/ آینده اقتصادی درخشانی پیش روی ماست

رئیس جمهور ‌به طرح موضوع قیمت‌گذاری دستوری از سوی فعالان اقتصادی ‌اشاره کرد و گفت: این حرف صحیحی است که قیمت‌گذاری دستوری کارآمد نیست، اما نه با ضرر تولیدکننده موافقیم و نه به اجحاف در حق مصرف‌کننده.

به گزارش تازه‌نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در ادامه برنامه‌های دومین سفر استانی دولت مردمی به استان خراسان جنوبی، در نشست «پیشرفت و آبادانی» با حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان با تشکر از نظرات مطرح شده در این جلسه گفت: فعالان اقتصادی به بیان نظرات خود در این جلسه بسنده نکنند و بخش‌های دولتی نیز با کسانی که در میانه میدان فعالیت اقتصادی حضور دارند هم‌اندیشی و همفکری کنند تا بتوانند موانع رونق اقتصادی را از میان بردارند.

پیگیری‌های اداری برای رفع مشکلات کافی نیست
رئیس جمهور با بیان اینکه پیگیری‌های اداری برای رفع مشکلات کافی نیست و افسران میدان کار و تلاش اقتصادی باید مسائل را ناظر به حل مشکل و تا زمان رسیدن به نتیجه دنبال کنند، افزود: امروز دشمن از پیشرفت همه جانبه کشور عصبانی است و نمی‌خواهد ایران اسلامی پیشرفت داشته باشد و بخش قابل توجهی از جنگ ترکیبی دشمن علیه جمهوری اسلامی در بخش اقتصادی جریان دارد.

رئیسی با اشاره به اینکه در کشور ظرفیت‌های عظیمی داریم که بهره‌گیری از آنها می‌تواند مشکلات کشور را رفع کند، اظهار داشت: اگر چه در خراسان جنوبی به دلیل کمبود نزولات آسمانی، محصولات کشاورزی محدودی قابلیت کشت دارند، اما اگر زنجیره تولید، فرآوری و فروش آنها تکمیل شود، ارزش افزوده بسیار بالایی ایجاد خواهند کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی از اقتصاد دریا، اقتصاد دیجیتال، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد معدن و سایر عرصه‌های اقتصادی ظرفیت‌های متنوعی دارد، تصریح کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم خراسان جنوبی معادن و به ویژه معادن سنگ استان است.

بخش دولتی در ۴۳ سال گذشته تجربه موفقی از حضور در بخش اقتصادی نداشت‌
آیت الله رئیسی استاندار خراسان جنوبی را مامور کرد تا با هماهنگی شورای‌عالی معادن و با تشکیل جلسات همفکری با فعالان و صاحب‌نظران بخش معدن در استان موانع و مشکلات پیش‌روی رونق اقتصاد معدن را بررسی و برطرف کنند.

رئیس جمهور از مسئولان بخش‌های دولتی مرتبط خواست که در مسیر حل مشکلات، تلاش‌های پیگیرانه و مجدانه بخش خصوصی برای سامان دادن کسب و کار خود و کنار زدن مشکلات و موانع را الگوی خود قرار دهند و خاطرنشان کرد: رونق اقتصاد معدن در خراسان جنوبی بسیار اهمیت دارد و باید با سرعت و جدیت از سوی استاندار و دیگر مسئولان دنبال شود.

رئیسی با بیان اینکه بخش دولتی در ۴۳ سال گذشته تجربه موفقی از حضور در بخش اقتصادی نداشته است، گفت: بخش تعاونی و بخش خصوصی کشور ظرفیت و آمادگی حضور فعال و موثر در بخش اقتصاد کشور را دارند و بخش دولتی باید از آنها حمایت و شرایط فعالیت آنها را تسهیل کند.

تولیدکنندگان قیمت منصفانه و منطقی ‌ارائه دهند
رئیس جمهور به برخی مسائل مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی حاضر در جلسه از جمله مسئله مالیات و تسریع در نصب دستگاه‌های ایکس‌ری در گمرکات استان اشاره کرد و افزود: استاندار و معاون اجرایی رئیس جمهور آنچه در این جلسه مطرح شد و دستورات صادر شده را به طور جدی دنبال کنند تا در جلسه بعدی که خدمت فعالان اقتصادی خراسان جنوبی بودیم، ببینیم که مشکلات تا حد ممکن رفع شده‌اند.

به نقل از تسنیم، آیت‌الله رئیسی به طرح موضوع قیمت‌گذاری دستوری از سوی فعالان اقتصادی در این جلسه اشاره کرد و اظهار داشت: این حرف صحیحی است که قیمت‌گذاری دستوری کارآمد نیست، اما برای آنکه هم منافع تولیدکننده تامین شده و متحمل زیان نشود و هم در حق مصرف‌کننده اجحافی صورت نگیرد، سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تولیدکننده می‌تواند در تعامل با تولیدکنندگان جزئیات هزینه‌های تولید را احصا و به قیمت منصفانه و منطقی برسند.

رئیس جمهور به موضوع نظرات مطرح شده درباره تغییر نژاد مرغ برای جوجه‌ریزی در مرغداری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: بنده در این زمینه هیچ اطلاع و تخصصی ندارم، اما با توجه به تفاوت نظرات مسئولان مربوطه را مکلف می‌کنم که با همفکری فعالان این بخش و کارشناسان موضوع را بررسی و تصمیم کارشناسانه و دقیقی بگیرند که به صلاح و منافع کشور باشد.

تاکید دولت بر تسریع در تکمیل جاده قائن به بیرجند
رئیسی در ادامه به تاکید دولت بر تسریع در تکمیل جاده قائن به بیرجند با هدف جلوگیری از تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: به گفته وزیر راه و شهرسازی تنها ۱۲ کیلومتر از احداث این جاده باقی مانده و تکمیل آن در اولویت قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور تصادفات جاده‌ای را خسارت عظیمی برای کشور دانست و بر ضرورت اصلاح تقاطع‌های حادثه‌خیز، در کنار توجه به مسائل آموزشی در راهنمایی و رانندگی تاکید کرد.

آیت الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تقدیر از توجه فعالان اقتصادی خراسان جنوبی نسبت به اشتغال بانوان به ویژه بانوان کم توان افزود: این اقدامات بسیار پسندیده و ارزشمند است و دولت با تمام وجود از آن حمایت خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین در ارتباط با پیگیری جرایم تعزیراتی برخی واحدهای اقتصادی استان خراسان جنوبی که در حیطه وظایف و اختیارت دولت است بر مبنای عمل به قانون قول مساعد داد.

ضرورت شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی ‌برای فعالان اقتصادی
رئیسی با بیان اینکه براساس آمارها و شاص‌ها استان خراسان جنوبی جزء امن‌ترین و کم‌جرم‌ترین استان‌های کشور است، اظهار داشت: این امر نشات گرفته از فرهنگ دینی و اخلاق مردم این استان اعم از سنی و شیعه، شهرنشین و روستانشین است که بسیار سرمایه عظیمی محسوب می‌شود که موجب تضمین سرمایه‌گذاری در این استان نیز شده و باید این سرمایه ارزشمند را حفظ کرد.

رئیس جمهور در ادامه بر ضرورت شناساندن ظرفیت‌های اقتصادی این استان برای فعالان اقتصادی، بلکه تجار کشورهای خارجی تاکید کرد و گفت: در سفر به برخی کشورهای همسایه به عدم شناخت درست ظرفیت‌های اقتصادی ایران اذعان داشتند. خوشبختانه طی این مدت از سوی وزارت صمت چندین دفتر تجاری در کشورهای همسایه ایجاد شده که برای شناخت ظرفیت‌ها بسیار مؤثر است و می‌تواند بسیار کارساز باشد.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه امروز کشور نیازمند یک حرکت جهادی است و همانطور که مجاهدت رزمندگان در دفاع مقدس کشور را از تعدی بیگانگان حفظ کرد، فعالان اقتصادی هم باید در مقابل جنگ اقتصادی جهادی عمل کنند، افزود: این حرکت جهادی حتماً از طرف دولت مورد حمایت است و مجموعه دولت باید با تلاش شبانه‌روزی موانع را از پیش پای فعالان اقتصادی برطرف کنند.

باید موانع پیش پای فعالیت فعال اقتصادی را برداریم
رئیس جمهور در ادامه گفت: خوشبختانه امروز در بسیاری از حوزه‌ها سرمایه‌گذار، کارآفرین و فعال اقتصادی داریم و فقط باید موانع پیش پای فعالیت آنها را برداریم.

رئیسی خطاب به مسئولان استانی و فعالان اقتصادی تصریح کرد: خواسته‌ام از شما این است که برخلاف خواست دشمن با اندیشه و انگیزه بالا و عقیده راسخ به شعار “ما می‌توانیم” حرکت کنید، کما اینکه کارهای بزرگی به دست توانای جوان‌های عزیز و فعالان اقتصادی تا به امروز انجام شده و یقین دارم با ایننگرش برکات الهی نیز شامل حال ما خواهد شد و آینده بسیار درخشانی برای اقتصاد، تولید، اشتغال و کار دانش‌بنیان پیش روی ماست.

رئیس جمهور رفع کامل مشکل بیکاری در کشور بویژه در استان خراسان جنوبی را هدفی قابل تحقق و دست یافتنی دانست و گفت: ان‌شاالله با فعالیت جهادی و انقلابی و با توجه به ظرفیت‌های این استان روزی را شاهد باشیم که در این استان بیکار وجود نداشته باشد.

آیت‌الله رئیسی در پایان همچنین توجه به ظرفیت‌های بزرگ علمی و فرهنگی استان خراسان جنوبی را مورد تاکید قرار داد و بر ضرورت استفاده از این ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی در زمینه فعالیت‌های دانش بنیان تاکید کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.