قیمت خودرو در بازار آزاد امروز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱

آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد امروز شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز شنبه، ۲۶ آذر ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

گرچه فعالان بازار خبر از ریزشی شدن قیمت‌ها از روزهای گذشته می‌دهند، اما قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. قیمت خودرو هم‌گام با افزایش نرخ دلار و سقف‌شکنی‌های پی در پی با افزایش همراه شد. اما اکنون که در بازار دلار ثبات نسبی نیز حاکم شده است، خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال ۱۴۰۱ قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، با سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با نوسان قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ در قیمت ۲۲۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز امروز به نرخ ۲۲۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز از محدوده ۷۰۰ میلیون تومان خارج شد و به ۶۹۰ میلیون تومان رسید.قیمت خودرو

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز با قیمت ۵۱۳ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

پژو پارس اتوماتیک که ماه گذشته در قیمت ۵۰۰ میلیون تومان ثابت مانده بود، امروز در قیمت ۵۶۰ میلیون تومان در بازار خودرو کشور به فروش می‌رسد.

تارا اتوماتیک هم که در روزهای گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز به نرخ ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

قیمت خودروهای پرطرفدار

در این میان، به گفته فعالان بازار خودرو برخی از خودروها بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند. اما این خودروها در چه بازه قیمتی قرار دارند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز در محدوده ۲۵۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر حالا ۳۹۷ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو در بازار کشور در نرخ ۴۳۳ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو گفت: اقتصاددانان در ابتدای سال پیش‌بینی تورم بین ۴۰ تا ۶۰ درصدی را داشتند. اکنون که در نهمین ماه سال هستیم، شاهد تورم ۴۰ درصدی در صنعت و بازار خودرو بودیم. اگر اقتصاددانان درست پیش‌بینی کرده باشند، تا پایان سال قیمت خودرو مجددا با افزایش بیشتری همراه می‌شود.

او افزود: اگر ادعای دولت در رابطه با تورم درست باشد، تورم ۴۰ درصدی تا پایان سال بیشتر نمی‌شود و روند بازار در همین نقطه متوقف می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: به نظر می‌رسد پیش‌بینی اقتصاددانان درست باشد و بازار افزایش قیمت بیشتر را تجربه کند. مگر اینکه اتفاق خاصی در بحث اقتصاد کلان پدید آید. در شرایط فعلی حجم نقدینگی در کشور بالا رفته و کارشناسان معتقدند که افزایش حجم نقدینگی موجب تورم بیشتر می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.