نمره مثبت نماینده سابق مجلس به زنان «شل حجاب»: به آن‌ها احسنت می‌گوییم!

یک نماینده سابق مجلس می‌گوید: به عنوان یک فرد مذهبی اگر در گذشته نگاهم به این افراد به اصطلاح «شل‌حجاب» بود، زمانی که امروز شال و روسری که فقط صرفا روی سرش گذاشته و حجاب کامل ندارد را می‌بینم، یک نمره مثبت به او می‌دهم.

به گزارش تازه‌نیوز، محسن کوهکن نماینده سابق مجلس می‌گوید: چند آمار بررسی کردم و متوجه شدم اغلب خانم‌ها شال و روسری دارند. به عنوان یک فرد مذهبی اگر در گذشته نگاهم به این افراد به اصطلاح «شل‌حجاب» بود، زمانی که امروز شال و روسری که فقط صرفا روی سرش گذاشته و حجاب کامل ندارد را می‌بینم، یک نمره مثبت به او می‌دهم. چرا که وقتی در شرایط فعلی این شال را برنداشته یعنی به حجاب اعتقاد دارد.
به نقل از رویداد۲۴، کوهکن با بیان اینکه زنان کشور ما نجابت دارند، تصریح کرد: با وجود همه تبلیغات دشمن، وقتی اکثریت جامعه را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم حجاب دارند. اگر قبلا در خیابان راه می‌رفتم و می‌دیدم برخی زنان یک شالی روی سرشان انداخته و حجاب کامل و صحیحی ندارد، فکر می‌کردم اعتقادی ندارد، امروز اگر همان زن را ببینم باید بگویم استغفرالله، چراکه به حجاب معتقد است، اما تشخیصش این است که در این حد داشته باشد.
این فعال سیاسی می‌گوید: اکثریت قاطع خانم‌های ما به پوشش پایبند هستند. برخی مواقع در قضاوت‌ها یکسری اشتباهات رخ می‌دهد. برداشتن حجاب خدای نکرده به معنای عدم عفاف است. البته می‌تواند یک نشانه باشد، اما نشانه صدرصدی نیست.
کوهکن می‌گوید: زنانی که حجاب از سر برداشته اند دو دسته می‌شوند. یک دسته شالی روی گردنشان انداخته‌اند که خب این افراد که کشف حجاب کرده‌اند پس باید پرسید این شال یا روسری که دور گردنشان است برای چیست؟
حتی شما دیده‌اید همین خانم‌های «شل‌حجاب» وقتی خارج از کشور کاملا حجاب ندارند، زمانی که به زیارت می‌روند، حجابشان کامل است. این‌ها پالس‌های مثبتی است و نشان می‌دهد اعتقاداتی دارند. اگر قبلا از کنار این زنان که موهایشان پیدا است، رد می‌شدیم و به ذهنمان خطور می‌کرد که او را ارشاد کنیم، اما اکنون وقتی از کنارشان رد می‌شویم به آن‌ها احسنت می‌گوییم که با وجود اینکه برخی کشف حجاب کرده‌اند، اما شما همین روسری را هم دارید و این نشان از اعتقاد شما به حجاب است.
نماینده سابق مجلس می‌گوید: زنانی که کلا به حجاب اعتقادی ندارند، اقلیت هستند و حرفمان با آن‌ها این است که در همه جای دنیا، وقتی امری قانون می‌شود، حتی اگر آن قانون را قبول نداشته باشیم، اما قانون را باید رعایت کنیم.
مسئله اصلی ما فعلا حجاب نیست، ولی یک اتفاقی رخ داده که آثار آن در جامعه یک چنین مسئله‌ای را ایجاد کرده است و به مرور زمان با بحث و گفتگو و کار فرهنگی قابل حل شدن است. اما در نهایت به یک اقلیت انگشت‌شماری می‌رسیم که با عملش نشان می‌دهد که نه تنها به حجاب اعتقادی ندارد بلکه قانون را هم رعایت نمی‌کند. با این اقلیت خیلی خیلی انگشت‌شمار بازهم باید طبق قانون و به شیوه‌ای درست برخورد کنیم.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.