غرب به دنبال شعله‌ور کردن اعتراضات/ آمریکا به ایران حمله می‌کند؟

یک فعال سیاسی گفت: غربی‌ها به شدت نگران فروکش‌کردن اعتراضات در ایران هستند و هر طور که شده می‌خواهند بر آتش آن بدمند.

به گزارش تازه‌نیوز، غربی‌ها با محوریت آمریکا فشارهای تازه‌ای بر جمهوری اسلامی ایران وارد می‌کنند؛ از جمله اخراج ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد و البته قطعنامه‌ای که اخیرا علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل تصویب شد.

احمد بخشایش اردستانی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوعگفت: «به نظرم دو سناریو برای رویکرد غربی‌ها در قبال مسائل داخل ایران می‌توان متصور بود؛ نخست آنکه زخم‌هایی در کشور وجود؛ از جمله بیکاری، مشکلات معیشتی، نابرابری و… که همه اینها باعث می‌شود در کشور اعتراضات شکل بگیرد و این اعتراضات به تدریج به اغتشاش تبدیل می‌شود. در این بین کشورهای غربی از ایجاد اغتشاش حمایت می‌کنند. در سناریوی دوم عامل عمده اغتشاش خود غربی‌ها هستند. یعنی آنها برای تضعیف جمهوری اسلامی اغتشاش را هدایت می‌کنند و خودشان نیز هر کری از دستشان برآید می‌کنند؛ مثلا اخراج جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن سازمان ملل که برخلاف آیین‌نامه خود این کمیسیون بود زیرا در کمیسیون صرفا چگونگی ورود اعضا پیش‌بینی شده، نه خروج آنها یا قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل علیه ایران».

او ادامه داد: «در روزهای اخیر من گمانم بیشتر به این سمت است که سناریوی دوم محتمل باشد زیرا می‌بینیم غربی‌ها به شدت نگران فروکش‌کردن اعتراضات در ایران هستند و هر طور که شده می‌خواهند بر آتش آن بدمند. هدفشان هم تضعیف ایران است تا بدون هرگونه خواسته‌ای برجام از سوی ایران پذیرفته شود. غربی‌ها می‌خواهند نظام ایران آن قدر تضعیف شود که در جایگاهی قرار نگیرد که امتیاز بخواهد. البته همه اینها به معنای ناکارآمدی مسئولان به ویژه در حوزه اقتصادی نیست و حتما مشکلات عدیده‌ای وجود دارد که باید به سرعت حل شوند».

بیشتر بخوانید:

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «آمریکایی‌ها که می‌گویند دیگر بر برجام تکیه نداریم بلوف می‌زنند. آنها می‌دانند که نمی‌شود در ایران براندازی انجام شود به همین دلیل تمرکزشان بر تضعیف نظام ایران است تا برجام را با کمترین امتیاز به سرانجام برسانند. غربی‌ها بلوف می‌زنند و در نهایت به سمت ایران می‌آیند و برجام امضا می‌شود».

بخشایش اردستانی در پایان گفت: «آمریکایی‌ها به ایران حمله نمی‌کنند زیرا آنها در شرایطی به کشوری حمله می‌کنند که توانسته باشند آن کشور را از نظر ضعیف کرده باشند، مانند عراق. ایران کشوری قوی است و آنها می‌دانند که حمله نظامی هزینه‌های زیادی برایشان خواهد داشت البته دردسر ایجاد خواهند کرد».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.