شرط افزایش قیمت بنزین/ دولت در بودجه ۱۴۰۲ قیمت حامل‌های انرژی را افزایش می‌دهد؟

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است، منطقی نیست قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند.

به گزارش تازه‌نیوز، مصطفی نخعی، درباره احتمال افزایش قیمت حامل‌های انرژی، اظهار داشت: واقعیت آن است که قیمت سوخت و حامل‌های انرژی در ایران با سایر کشورها از جمله کشورهای اطراف‌مان تفاوت فاحشی دارد.

وی بیان کرد: البته در شرایط فعلی و با این وضعیت اقتصادی که بر کشور حاکم است و مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه هستند، منطقی نیست که قیمت حامل‌های انرژی افزایش پیدا کند. اتخاذ چنین تصمیماتی باید در شرایط ثبات اقتصادی انجام شود.

به نقل از مهر، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از آنجایی که حذف ارز ترجیحی از چند قلم کالا و نهاده‌های دامی در شرایط تورمی و بی‌ثباتی اقتصادی اتفاق افتاد، تأثیر آن را روی قیمت کالاها دیدیم و بسیاری از کالاها گران شد.

نماینده مردم نهبندان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تجربه حذف ارز ترجیحی و تأثیر آن بر قیمت کالاها پیش‌روی ماست و دیگر نباید در شرایط ناپایدار اقتصادی تصمیماتی چون افزایش قیمت حامل‌های انرژی اتخاذ کرد.

نخعی تاکید کرد: الان شرایط اقتصادی بسیار ناپایدار است، وضعیت معیشتی مردم بسیار سخت است و طبیعتاً اتخاذ چنین تصمیماتی منطقی نیست و حتی می‌تواند شرایط ملتهبی را به لحاظ اجتماعی در کشور به وجود آورد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در این کمیسیون درباره افزایش قیمت حامل‌های انرژی بحثی مطرح شده است، گفت: اخیراً در کمیسیون انرژی مجلس هیچ بحثی درباره تغییر در قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین مطرح نشده است. بین نمایندگان و به ویژه اعضای کمیسیون انرژی مجلس اتفاق نظر وجود دارد که الان فرصت خوبی برای این کار نیست.

وی تاکید کرد: دولت و مسئولان وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌های ذی ربط نیز تاکنون راجع به تغییر در قیمت حامل‌های انرژی هیچ صحبت و مشورتی با مجلس نکردند و بعید می‌دانم دولت در این شرایط بخواهد این موضوع را عملیاتی کند.

نخعی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲ موضوع افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی را بیاورد، گفت: هنوز لایحه بودجه سال آینده تقدیم مجلس نشده، اما بعید می دانم دولت چنین تصمیمی را گرفته باشد. حتی اگر دولت چنین تصمیمی را اتخاذ کند، بعید است نمایندگان موافق این موضوع باشند.

این مطالب را هم بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.