وعده‌ای که بازهم تاخیر خورد: هنوز هیچ خودرویی وارد کشور نشد!

طبق آخرین اطلاعاتی که از گمرکهای مختلف به‌ویژه جنوب کشور دریافت شده، هنوز هیچ خودرویی وارد خاک کشور نشده است.

به گزارش تازه‌نیوز، در حالی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) دوشنبه هفته گذشته (۲۱ آذر ماه) از واردات قریب‌الوقوع اولین محموله خودروهای وارداتی خبر داد تا فرآیندهای مربوط به ترخیص آن‌ها انجام شود که هفته وعده داده شده به پایان رسید اما هنوز خبری از واردات خودروها نیست.

به نقل از ایسنا، از شهریور سال جاری طبق وعده معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت همه چشم انتظار واردات خودرو هستند. این موعد کم‌کم به مهر ماه، آذر ماه و سپس به پایان امسال موکول شد.

اما تقریبا چند هفته‌ای است که وزارت صمتی‌ها اظهارات زیادی پیرامون واردات خودرو از قبیل “به زودی شاهد ورود اولین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود”، “تعدادی از خودروها به پشت مرز رسیده‌اند”، “ثبت سفارش چهار مجموعه واردکننده تکمیل و تایید نهایی برای واردات شده‌”، “خودروهای یک مجموعه در هفته (هفته جاری منتج به اول دی ماه) وارد گمرک می‌شود”، ” ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در سه ماهه باقی‌مانده از سال جاری و ۱۰۰ هزار دستگاه در بهار ۱۴۰۲ وارد می‌شود” و… مطرح کرده‌اند؛ اما در نهایت دوشنبه هفته گذشته (۲۱ آذر ماه)، سیدرضا فاطمی امین- وزیر صنعت، معدن و تجارت- در حاشیه یک مراسم خبر داد که هفته آینده‌ نخستین محموله خودروهای وارداتی، وارد کشور می‌شود و بر همین اساس شمارش معکوس برای واردات اولین خودروهای خارجی آغاز شد.

این مطالب را هم ببینید:

در حالیکه مردم در این هفته منتظر شنیدن خبر رسیدن اولین محموله خودروهای وارداتی به گمرک بودند، روز دوشنبه هفته جاری و دقیقا یک هفته پس از اظهارنظر وزیر صمت، سخنگوی گمرک اعلام کرد که این سازمان تاکنون سندی دریافت نکرده و طبق آخرین اطلاعاتی که از گمرکهای مختلف به‌ویژه جنوب کشور دریافت شده، هنوز هیچ خودرویی وارد خاک کشور نشده است.

حالا یک هفته از وعده وزیر صنعت، معدن و تجارت می‌گذرد و علیرغم اینکه هیچ خبری مبنی بر ورود خودروها به گمرکهای کشور نبود، باز هم ایسنا برای کسب اطمینان بیشتر، موضوع را از گمرک پیگیری کرد و این سازمان پاسخ داد: “همچنان خودرویی وارد گمرک نشده است اما شنیده می‌شود که بارگیری‌ها صورت گرفته است.”

همچنان برای بار چندم علت چرایی تاخیر در تحقق وعده داده شده از وزارت صمت پیگیری شد اما هنوز پاسخی دریافت نشده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.