حاج‌علی‌اکبری: در فتنه‌انگیری‌های سه ماهه اخیر، قبح بی‌حرمتی به حجاب شکسته شد!

حاج‌علی‌اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد، دو آسیب یعنی آسیب شکستن قبح بی‌حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب و دیگری ایجاد گسست‌های عاطفی در جامعه از همه مهمتر بود.

به گزارش تازه‌نیوز . به نقل از انتخاب، حاج‌علی‌اکبری خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر از میان آسیب‌های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد، دو آسیب یعنی آسیب شکستن قبح بی‌حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب و دیگری ایجاد گسست‌های عاطفی در جامعه از همه مهمتر بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با دعوت همه به رعایت تقوای الهی گفت: بهترین توشه ای که در سفر ابدی انسان را یاری می کند، تقواست.

وی با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و با اشاره به ماجرای فتنه انگیری های اخیر گفت: ماجرای فتنه انگیری‌های سه ماهه اخیر از میان آسیب های مادی و معنوی که به جامعه ما وارد شد دو آسیبش مهمتر بود که اولین آسیب شکستن بی حرمتی به مقام زن با شکستن عفاف و حجاب بود.

وی افزود: سست کردن بنیان خانواده در غرب و این سیر بنیان کن به سوی سایر کشورها را رها کردند و هم در امریکای لاتین و افریقا و بخشی از اسیا خرابی های جبران ناپذیری به وجود اورد. در ایران عزیز ما که موج استحاله هویتی زنان که در دوران ستم شاهی آغاز شده بود و در متن برنامه های رسمی رژیم‌کثیف ستم گر قرار گرفته شد، با پرچم اسلام ناب محمدی متوقف شد و بازگشت به هویت فاطمی در دستور کار ملت ایران قرار گرفت.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی حرفی نو و نگاهی نو و تحول آفرین در این عرصه پیش روی بشریت گذاشت و این‌نگاه جدید در قالب کنش گری زن مسلمان ایرانی عینیت یافت و الگوی سوم زن در برابر الگوی شرقی و غربی را ارایه کرد.

این مطالب را هم ببینید:

وی یادآور شد: تعبیر زیبای مقام معظم رهبری که فرمودند زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی در چشم زنان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود و عفیف و محجبه و شریف بود و در عین حال در مرکز بود و می توان سنگر خانواده را پاکیزه نگه داشت. این الگوی درخشنده، منطق غربی مسلط درباره زنان را به چالش کشید و چشم جهانیان را در اقصی نقاط عالم به خود جلب کرد و در برابر استعمار غربی در موضوع زن صف آرایی کرد. اگر چه تا تحقق این الگوی سوم و فاخر و برجسته و پاک سازی فرهنگ ایرانی از شایبه الگوی فرهنگی غربی راه طولانی در پیش داریم ولی آنچه در چهل روز گذشته انجام شد، در راستای رشد و تعالی زنان کاری بزرگ بود و اقدامی فرخنده و پربرکت و همین مقدار کابوسی برای غربی ها بود که میدیدند.

حاج علی اکبری تاکید کرد: ما در جریان اخیر شاهد تلاش گسترده ای برای ضربه زدن به منطق اسلامی در موضوع زن بودیم البته در ماجراهای اخیر مشاهده کردید که در فتنه انگیزی های اخیر همه شیاطین را بسیج کردند و عناصر خودفروخته خود را به میدان آوردند و از ظرفیت فریب خوردگان استفاده کردند تا در برابر منطق انقلاب اسلامی صف آرایی کنند و به این اهتزاز هویتی زن ضربه جبران ناپذیری را بزنند گرچه از جامعه بزرگ ایران و از سوی جامعه بانوان ما و دختران یک نه بزرگ را شنیدند، اما خلاءهای فرهنگی و ضعف های ساختاری در حوزه آموزش و پرورش و آموزش عالی و دشواری هایی که در عرصه های دیداری و شنیداری داریم و ولنگاری درحوزه مجازی، باعث خسارت جبران ناپذیری در این بخش شد و در این بخش هم باز چشم امید ما به فاطمه زهرا (س) است.

وی افزود: خسارت دیگری که در فتنه انگیزی های اخیر وارد شد، ایجاد گسست های عاطفی در جامعه بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.