وزیر صمت صدای مردم را در آورد/ افزایش ۴۰ درصدی خودرو در یک ماه و ادامه‌دار شدن قرعه‌کشی‌ها

وزیر صمت یک مرتبه در مجلس استیضاح شده و اکنون مجددا استیضاح دوم ایشان در نوبت است.

به گزارش تازه‌نیوز، سیدرضا فاطمی‌امین، وزیر صمت در سخنانی گفت: وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند قیمت خودرو نیز بالا می‌رود. اگر دلار نیز پایین بیاید قیمت خودرو نیز کاهش پیدا می‌کند. در سال‌های گذشته نیز دقیقا قیمت‌های بازار با قیمت ارز بالا رفته و با قیمت ارز نیز پایین آمده است.

به نقل از اعتمادآنلاین، کاربران فضای مجازی نوشتند که این صحبت‌های فاطمی‌امین، توهین به شعور مردم است. طرف سال گذشته وعده داد آنقدر خودرو به بازار عرضه می‌شود که نیازی به قرعه‌کشی نیست اما هنوز که هنوز است بازار ثبت‌نام خودرو داغ است. در عرض یک ماه قیمت برخی خودرها ۴۰ درصد افزایش داشته است.

این مطالب را هم ببینید:

در عین حال نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داد: وزیر صمت یک مرتبه در مجلس استیضاح شده و اکنون مجددا استیضاح دوم ایشان در نوبت است. بحث واردات خودرو یکی از اصلی‌ترین مسائلی است که در استیضاح مطرح خواهد شد.

سیدکریم حسینی اظهار کرد: برای ساماندهی بازار خودرو و ارتقا کیفیت ساخت خودرو در کشور و همچنین ایجاد رقابت برای بالابردن کیفیت و کاهش قیمت ها، واردات خودرو ضروری است. واردات خودرو مصوبه دولت و مجلس بوده و وزارت صمت باید هرچه سریعتر تعهد واردات خودرو را عملی کند، اما تاکنون اقدام خاصی که منجر به واردات خودرو شود انجام نشده است.

به نظر می‌رسد وزارت فاطمی‌امین نه تنها برای مملکت که برای خود رئیسی هم مایه دردسر شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.