اظهارات جدید سفیر چین در ایران بعد از خیانت چشم‌بادامی‌ها!

سفیر چین در تهران در قالب مصاحبه‌ای جدید گفت: هم چین و هم ایران جهت تعمیق هر چه بیشتر روابط و برداشتِ محصول و ثمره این رابطه باید صبورتر باشند.

به گزارش تازه‌نیوز، مهر نوشت: سفیر چین در تهران در مورد روابط ایران و چین نیز گفت: خوشبختانه در ماه‌های اخیر شاهد تشدید رایزنی‌های مقام‌های ایرانی و چینی به ویژه در سطح رؤسای جمهور دو کشور بوده ایم که این نکته بسیار مثبتی است. هم رئیس جمهور ایران ابراهیم رئیسی و هم رئیس جمهور چین شیء جین پینگ بر این نکته تاکید کرده اند که روابط دو کشور را از منظری راهبردی و بلندمدت ارزیابی می‌کنند. چین خواستار توسعه همکاریها با ایران در ابعاد مختلف و به ویژه در چهارچوب مقابله با یکجانبه گرایی غرب و حمایت از چند جانبه گرایی است.

چین و ایران باید در تمامی سطوح روابط دوستانه و خوب خود را ارتقا دهند. فراموش نکنیم که چین و ایران منافع مشترک زیادی دارند. توافق مشارکت راهبردی میان دو طرف نیز وارد مرحله اجرایی شده است. ما خواهان پیشرفت بیشتر در قالب توافق مذکور هستیم. به نظر من در سال آینده شاهد پررنگ شدن بیش از پیش دستاوردهای توسعه همکاریها میان ایران و چین خواهیم بود و سطح همکاریها میان تهران و پکن ارتقا جدی پیدا می‌کند. البته که موانع بیرونی نیز جهت توسعه همکاریهای ایران و چین وجود دارند که در نوع خود سرعت توسعه روابط را از سطح مورد انتظار پایین‌تر آورده و می‌آورند. با این حال، هم چین و هم ایران جهت تعمیق هر چه بیشتر روابط و برداشتِ محصول و ثمره این رابطه باید صبورتر باشند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.