عادی‌سازی روابط با عربستان؛ پایان درگیری اعراب و اسرائیل!

– نخست‌وزیر مامور به تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارنظر درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی، این اتفاق را نقطه پایانی بر درگیری اعراب و رژیم اشغالگر قدس ارزیابی کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی در این باره گفت: صلح با عربستان سعودی به درگیری اعراب و اسرائیل پایان می‌دهد.

وی افزود: می‌خواهم با تمام نیرو به آنجا بروم اما گاهی رفتن به یک سفر طولانی مستلزم برداشتن گام‌های کوچک است.

به نقل از ایرنا، نتانیاهو در ادامه با اشاره به موافقت عربستان سعودی با عبور هواپیماهای رژیم صهیونیستی از حریم هوایی این کشور تاکید کرد: نشانه‌هایی از تغییر وجود دارد و من سعی خواهم کرد آن را در کنار سایر اهدافم پیش ببرم.

بنیامین نتانیاهو که مامور تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی است، اواخر آذر وعده داده بود روابط رسمی با عربستان را دنبال خواهد کرد و از آمریکا خواست تعهد خود به عربستان را تقویت کند.

بیشتر بخوانید:

نتانیاهو در مصاحبه با العربیه ادعا کرده بود: اتحاد سنتی آمریکا با عربستان سعودی و سایر کشورها باید مجدداً تقویت شود. در این رابطه نباید تنش‌های دوره‌ای یا حتی تنش‌های شدید وجود داشته باشد، زیرا به نظر من این اتحاد، پایه ثبات در منطقه خاورمیانه است.

وی ادامه داد: من با جو بایدن رییس جمهور آمریکا در این خصوص گفت و گو خواهم کرد.

پیش از این، شبکه ۲۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که ریاض برای عادی‌سازی روابط با اسراییل آماده است و تا اعلام عادی‌سازی کامل روابط با اسرائیل زمان زیادی باقی نمانده است.

پیشتر عادل الجبیر وزیر مشاور در امورخارجه عربستان در دیدار با آمریکایی‌ها گفته بود که «روابط عربستان و اسرائیل به سمت عادی‌سازی در حرکت است ولی این امر مدتی زمان می‌برد» .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.