دستور فوری درباره میانجیگری میان ایران و عربستان سعودی

مقام وزارت خارجه عراق گفت که السودانی پس از بازگشت از نشست «بغداد ۲» در اردن، دستور ازسرگیری تلاش‌ها برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی را صادر کرده است.

به گزارش تازه‌نیوز، وبسایت العربی الجدید به نقل از دو مقام عراقی خبر داد که «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر این کشور از «فؤاد حسین» وزیر خارجه و تیمی از دفترش خواسته است برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض با هدف برگزاری نشستی میان طرفین تلاش کنند.

به نقل از فارس، به گفته او السودانی از مفاد و جزئیات نشست‌های پیشین میان ایران و عربستان سعودی و عمده اختلافات و اشتراکات طرفین مطلع شده است.

یک مقام دیگر عراقی در وزارت خارجه این کشور در گفت‌و‌گوی تلفنی با العربی الجدید این اطلاعات را تأیید کرد و گفت که برگزاری دور جدید گفت‌و‌گوها در وهله اول به تصمیم ایرانی‌ها بستگی دارد.

این مطالب را هم ببینید:

به ادعای وی سعودی‌ها ها از بازگشت گفت‌وگوها در سطح پایین استقبال کرده‌اند اما ایرانی‌ها خواستار زمانبندی و پرونده‌های مشخص برای بررسی آنها شده و تاکید کرده‌اند که تمایلی برای بررسی برخی پرونده‌های مشخص ندارد.

این مقام وزارت خارجه عراق همچنین گفت که السودانی پس از بازگشت از نشست «بغداد ۲» در اردن، دستور ازسرگیری تلاش‌ها برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان سعودی را صادر کرده است.

العربی الجدید در این باره نوشت که رویکرد فعلی دولت السودانی نشان دهنده انطباق آشکار سیاست خارجی وی با دولت قبلی است. بارزترین نکات این همسویی از طریق تضمین مقامات عراقی مبنی بر عدم پیوستن به سیاست محور‌ها در منطقه و تلاش برای تنش‌زدایی در میان کشورها خود را نشان می‌دهد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.