اردوغان با شبه‌نظامیان کرد در سوریه اتمام حجت کرد

اردوغان اعلام کرد این کشور وارد مرحله تازه‌ای در مبارزه با تروریسم خواهد شد که شامل نابودی زیرساخت‌ها و منابع ثروت شبه‌نظامیان کرد در سوریه می‌شود.

به گزارش تازه‌نیوز،  رئیس جمهور ترکیه از اکتشاف ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز در دریای سیاه طی یک عملیات حفاری خبر داد.

به نقل از مهر،‌ رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از اکتشاف ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز در دریای سیاه طی یک عملیات حفاری خبر داد.

اردوغان گفت: ۵۸ میلیارد متر مکعب جدید گاز در دریای سیاه طی عملیات حفاری در آنجا کشف کردیم.فرصت طلب ها از اوضاع اقتصادی کنونی ترکیه سوء استفاده می کنند و به دنبال غرق کردن کشتی ما (ترکیه) هستند، ما به آنها اجازه نخواهیم داد و با آنها مبارزه می کنیم.

رئیس جمهور ترکیه تصریح کرد: تلاش می کنیم گاز ملی کشف شده در سه ماهه اول ۲۰۲۳ در اختیار شهروندان ترکیه قرار گیرد.

اردوغان اعلام کرد: ارزش اکتشافات ما در دریای سیاه تاکنون از یک تریلیون دلار فراتر رفته و با اکتشاف جدید حجم کل اکتشافات گاز طبیعی در دریای سیاه به ۷۱۰ میلیارد متر مکعب رسیده است.

این مطالب را هم ببینید:

 

تهدید مجدد اردوغان علیه «پ ک ک»

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که این کشور وارد مرحله تازه‌ای در مبارزه با تروریسم خواهد شد که شامل نابودی زیرساخت‌ها و منابع ثروت شبه‌نظامیان کرد در سوریه می‌شود.

بر اساس این گزارش، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه، در اظهاراتی گفت که ترکیه با جدیت در پی ایجاد منطقه حائل امنیتی به عمق ۳۰ کیلومتر است تا به تهدیدهایی که از سوریه متوجه ترکیه می‌شود به طور کامل پایان دهد.

او گفت: به زودی وارد مرحله جدیدی در مبارزه با تروریسم می‌شویم و آن نابودی کامل زیرساخت‌ها و منابعی است که پ ک ک از آن استفاده می کند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.