دومین محرومیت محمود فکری در استقلال

حکم کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت یک جلسه‌ای محمود فکری در واقع دومین محرومیت این چهره طی دوران حضورش در جمع استقلالی‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش تازه نیوز و به نقل از خبرورزشی، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال محمود فکری را بابت حرف‌هایی که پس از پایان جدال مقابل فولاد خوزستان زد، یک جلسه از همراهی استقلال محروم کرده تا آبی‌پوشان پایتخت اولین چالش خود با این کمیته را احساس کنند. البته استقلال طی سه دهه اخیر با مشکل محرومیت بیگانه نبوده‌اند و محروم شدن مربیان و بازیکنان کلیدی‌اش گاهی اوقات لطمات بزرگی به این تیم وارد کرده است حالا به بهانه محروم شدن سرمربی آبی‌پوشان بد نیست نگاهی به گذشته انداخته و محرومیت‌های تاریخی مجموعه آبی را به اتفاق همدیگر مرور کنیم‌:

کتک‌کاری تاریخی
جدال استقلال و پرسپولیس در زمستان سال ۷۳ نیمه تمام ماند و زمین چمن ورزشگاه آزادی تبدیل به محلی برای کتک‌کاری شد. درگیری شدید مجتبی محرمی با امیر قلعه‌نویی در میانه میدان پای افراد دیگری را نیز به میان کشید تا در نهایت مسابقه نیمه‌تمام بماند و کمیته انضباطی فدراسیون که آن زمان امیرحسین فتحی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ریاستش را برعهده داشت، حکم به پیروزی انضباطی ۳ بر صفر آبی‌ها بدهد. تعداد زیادی از بازیکنان پرسپولیس محروم شدند ولی استقلالی‌ها نیز بی‌نصیب نماندند و علاوه بر قلعه‌نویی، صادق ورمزیار و همین محمود فکری نیز هر کدام ۶ ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شدند.

بلاژویچ، ناجی برومند
دربی پایتخت در دی ماه سال ۷۹ نیز به محلی برای نمایش توانایی‌های رزمی چند بازیکن بدل شد. درگیری شدید فیزیکی پرویز برومند با پایان رأفت موجب شد تا سنگربان ملی‌پوش استقلال با محرومیت سنگینی مواجه شود ولی شانس بزرگ پرویز در آن مقطع این بود که میروسلاو بلاژویچ تازه هدایت تیم ملی کشورمان را برعهده گرفته بود و از سبک کار این دروازه‌بان خوشش می‌آمد به همین خاطر مدتی پس از سپری شدن دوران محرومیت برومند، وساطت کرد تا این دروازه‌بان بخشیده شود.

محرومیت عجیب
استقلال در بهار سال ۷۴ نیز با محرومیت سنگین و عجیب یکی از بازیکنان خود مواجه شد. پس از برگزاری هفته اول لیگ آزادگان آن سال، فدراسیون فوتبال اعلام کرد مدارک داریوش یزدی برای قرار گرفتن در ترکیب آبی‌ها کامل نبوده و به همین خاطر نتیجه بازی استقلال – برق شیراز، ۳ بر صفر به سود شیرازی‌ها تمام می‌شود (جالب اینکه استقلال آن بازی را با حساب یک بر صفر واگذار کرده بود) و یزدی هم تا پایان نیم‌فصل اول حق همراهی استقلال تهران را نداشت.

محروم قبل از مسافرت
صمد مرفاوی مربی کنونی استقلال نیز از جمله افرادی است که قبلاً طعم تلخ محرومیت را چشیده است. در اواسط فصل ۸۹-۸۸ مرفاوی که آن زمان دستیار اول امیر قلعه‌نویی بود، به دلیل اعتراض شدید به داور از میدان اخراج شد و کمیته انضباطی هم برای او محرومیت در نظر گرفت ولی جالب است بدانید دوره کوتاه محرومیت این مربی دقیقاً با زمان سفرش به عربستان برای به جا آوردن حج واجب همزمان شد و خاطره خوبی از آن ماجرا در ذهن آقاصمد نقش بسته است.

جنجال خرمگاه و الهامی
در جریان بازی استقلال و صبای قم که آذرماه سال ۹۵ برگزار شد، کار محمد خرمگاه، دستیار اول علیرضا منصوریان با ساکت الهامی که در آن مقطع جزو کادر فنی صبا بود به درگیری در کنار زمین کشید و همین مسئله موجب شد کمیته انضباطی هر دو نفر را محروم کند. نکته جالب توجه در مورد آن ماجرا اینکه چند روز پس از درگیری فوق، هنگام برگزاری جدال استقلال – نفت تهران در چارچوب جام‌حذفی نیز مشکلاتی ایجاد شد و نزدیک بود تعدادی از مربیان استقلال محروم شوند.

ماجراهای پرسروصدای مجیدی
فرهاد مجیدی نیز از جمله افرادی است که محرومیت‌های بسیار پر سروصدایی در استقلال داشته است. فرهاد در پاییز سال ۷۸ هنگامی که جوان اول استقلال محسوب می‌شد در جریان بازی فراموش‌نشدنی این تیم مقابل فجرسپاسی در ورزشگاه حافظیه شیراز یکی از عوامل به جنجال کشیده شدن آن مسابقه معرفی شده و چند ماه از همراهی آبی‌پوشان محروم شد. البته در آن زمان قوانین به گونه‌ای بود که بازیکنان محروم شده، می‌توانستند در خارج از ایران فوتبال بازی کنند به همین خاطر مجیدی چند روز پس از محرومیت راهی اتریش شد تا پیراهن راپیدوین را بر تن کند!
فرهاد همین چند ماه قبل نیز مجدداً در معیت استقلال محروم شد. اعتراضات شدید او به داور مسابقه در جریان بازی با فولاد موجب اخراج این مربی از کنار زمین شد و پس از آن هم متن بسیار تندی توسط مجیدی در فضای مجازی انتشار یافت تا در نهایت زمینه برای محرومیت یک جلسه‌ای سرمربی وقت استقلال فراهم شود.

دومین محرومیت فکری
حکم کمیته انضباطی مبنی بر محرومیت یک جلسه‌ای محمود فکری در واقع دومین محرومیت این چهره طی دوران حضورش در جمع استقلالی‌ها محسوب می‌شود. همان‌طور که نوشتیم، فکری به دلیل نقش داشتن در جنجال دربی سال ۷۳ به مدت ۶ ماه محروم شد و حالا هم به واسطه اتفاقات بازی با فولاد باید یک مسابقه سکونشین شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.