مردم دلار نخرند که ضرر هنگفت می‌کنند!

روزنامه ایران نوشت: اکثر کارشناسان نسبت به خطر زیان هنگفت خریداران ارز در قیمت‌های بالا هشدار داده اند، چرا که هرآن احتمال فروریختن قیمت‌های کاذب فعلی در بازار آزاد وجود دارد و دراین شرایط همانند تجارب گذشته تنها خریداران ارز هستند که از این قیمت‌سازی‌های صوری ضرر می بینند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه دولت افزایش قیمت دلار را کار «دلالان» دانست و به خریداران هشدار داد «زیان هنگفت» می‌کنند چون هر لحظه احتمال ریختن قیمت‌های کاذب وجود دارد.

به نقل از ایران، همانند دوره های گذشته دلالان که طی روزهای اخیرموفق شده اند، دلار آزاد و غیررسمی را به کانال ۴۰ هزارتومان برسانند، روزگذشته و در شرایطی که کشور و تمام بازارها درتعطیل رسمی قرارداشت، از طریق کانال‌های تلگرامی اقدام به اعلام قیمت‌های لحظه‌ای و رو به بالا می‌کردند، به طوری که دراقدامی عجیب برخی از این کانال ها از عبور قیمت هردلار امریکا از مرز ۴۲ هزارتومان خبر دادند. این شگردی است که ازسال‌ها پیش مورد استفاده دلالان قراردارد و با انگیزه‌های سیاسی و اقتصادی و کسب سود، این روند را دنبال می‌کنند. درواقع دلالان با این ترفند زمینه افزایش قیمت در روز بعد را مهیا می‌کنند تا با فشار بر بازار و تقویت جو روانی، سرمایه گذاران را از ترس این که ارز در آینده گرانتر می شود به بازارغیررسمی می‌کشانند.

این روزنامه سپس هشدار داده است: این درحالی است که اکثر کارشناسان نسبت به خطر زیان هنگفت خریداران ارز در قیمت‌های بالا هشدار داده اند، چرا که هرآن احتمال فروریختن قیمت‌های کاذب فعلی در بازار آزاد وجود دارد و دراین شرایط همانند تجارب گذشته تنها خریداران ارز هستند که از این قیمت‌سازی‌های صوری ضرر می بینند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.