بودجه یارانه نقدی ۱۰ درصد زیاد شد

بر اساس نسخه مقدماتی لایحه بودجه ۱۴۰۲ ، ماهیانه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان و برای یک سال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه نقدی به خانوارها لحاظ شده است.

به گزارش تازه‌نیوز، منابع یارانه نقدی در بودجه سال آینده به ۳۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. بر این اساس ماهیانه رقمی نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد تومان میان یارانه بگیران توزیع خواهد شد.

به نقل از تسنیم، این در حالی است که در سال ۱۴۰۱ میزان پرداخت ماهیانه یارانه نقدی (اعم از ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی) حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان و برای یک سال حدود ۳۲۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

بر این اساس رقم پرداخت ماهیانه یارانه نقدی حدود ۳ هزار میلیارد تومان افزایش یافته که معادل رشد بیش از ۱۰ درصدی کل منابع مربوط به پرداخت یارانه نقدی است.

این مطالب را هم ببینید:

در سال ۱۴۰۱ یارانه نقدی در قالب جدول ذیل تبصره ۱۴ گنجانده شده بود که در لایحه سال بعد عملا این جدول حذف شده و در سر فصلهای مربوط به درآمدهای نفت و فرآوردها نفت و گاز گنجانده شده است.

لازم به ذکر است که دولت در حال برنامه ریزی برای ارائه کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی است تا خانوارهایی که تمایل دارند به جای دریافت یارانه نقدی، کالاهای اساسی را از محل این اعتبار خریداری کنند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.