کیهان بازهم شاکی شد/ حمله به محسن هاشمی و دولت روحانی!

کیهان با انتشار مطلب از روزنامه ایران به محسن هاشمی و دولت روحانی حمله کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه کیهان نوشت: حامیان سیاسی دولت قبل نظیر محسن هاشمی، ‌در ۱۶ ماه دولت رئیسی مطالباتی را مطرح می‌کنند که در هشت سال قبل، حتی به آن اشاره هم نمی‌کردند.

این مطلب را روزنامه ایران در واکنش به برخی مواضع سیاسی‌کارانه و مغرضانه محسن هاشمی منتشر کرد و نوشت: محسن هاشمی مدعی شده که دولت در ۱/۵ سال گذشته به وعده‌ها نیز عمل نکرده است.

شاید محسن هاشمی، بنابر اقتضائات سیاسی، از خاطـر بـرده باشد که چطور اعضای دولت گذشته سلامت و نجات جان ایرانیان در تأمین واکسن کرونا را گروگان پیوستن به FATF قرار داده بودند. این گروگانگیری، در نهایت به جان باختن روزانه ۷۰۰ ایرانی منتهی شد. در حالی که دولت سیزدهم بـدون الزام یا پیوستن به FATF واکسن را به طور گسترده وارد کشور کرد و در عین حال با سایر تدابیر، تعداد کشته‌های ناشی از کرونـا را بـه صـفـر رساند.

از سوی دیگر در حالی که رئیس دولـت قـبـل حتی آب خوردن مردم را هم وابسته به برجام می‌دانست، دولت سیزدهم در کمتر از ۱۶ ماه، چندین پروژه مهم آبرسانی را به سرانجام رساند. از جمله مهم‌ترین آنها، طرح آبرسانی غدیر به خوزستان، سنندج و همدان بود.
از دیگر اقدامات دولت در این مدت، امضای ۱۷ میلیارد دلار قرارداد برای جذب سرمایه خارجی، بازپس‌گیری بخشی از بدهی‌های دیگر دولت‌ها به ایران و پول‌های بلوکه شده بوده است. از جمله بازپس‌گیری بدهی نیم میلیارد دلاری انگلیس به ایران و وصول تمام بدهی‌های دولت عراق به کشورمان.

نویسنده در ادامه با مقایسه عملکرد دو دولت می‌افزاید: محسن هاشمی و جریان سیاسی همفکر او، از خود نمی‌پرسند که چرا تجمعات اعتراضی معلمان در دولت سیزدهم بـه پایان رسید، در حالی که در دولت گذشته تقریبا به صورت هفتگی شاهد برگزاری این تجمعات بودیـم؟ علت را باید پاسخ مثبت دولت به مطالبات معلمان و اجرای طرح رتبه‌بنـدی آن هم پس از یک وقفه ۱۳ ساله دانست. این در حالی است که دولت قبـل، نه تنهـا عزمـی بـرای حـل ایـن مسأله ۱۳ ساله نداشت، بلکه یکی از بزرگ‌ترین فسادها در مجموعـه اقتصادی مجموعـه معلمان یعنی صندوق ذخیره فرهنگیان رقم خورد. از عجایب آنکه رئیس دولت قبل، آن فساد بزرگ را به چند وام و اختلاس کوچک‌ فروکاست.

در همین حال از جمله اقدامات دولت قبل، ۱۰ برابر کردن قیمت ارز از یک طرف و ایجاد رانت ارز انبوه در حوزه ارز دولتی بود.
همچنین در حالی که دولت قبل نسبت به صادرات نفت ناتوانی نشان می‌داد، دولت جدید توانسته فروش نفت را افزایش داده و متعاقب آن، تولید را به ۳ میلیون بشکه برساند. همچنین در این مدت بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های انباشته دولت قبل تسویه شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.