ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل گل‌گهر سیرجان

پرسپولیس امروز در سیرجان میهمان گل‌گهر است و نتیجه این بازی تأثیر فراوانی در قهرمانی نیم‌فصل اول خواهد داشت.

به گزارش تازه‌نیوز، هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران که دیروز با ۴ بازی آغاز شده بود امروز با انجام ۴ بازی باقیمانده به پایان خواهد رسید. به این ترتیب فقط یک هفته دیگر تا پایان نیم‌فصل اول این مسابقات باقی خواهد ماند. مهم‌ترین بازی امروز لیگ برتر، مصاف پرسپولیس و گل‌گهر در شهر سیرجان است که نقش بسیار مهمی در قهرمانی نیم‌فصل ایفا خواهد کرد.

به نقل از همشهری‌آنلاین، پرسپولیس هم‌اکنون ۲۶ امتیازی است و گل‌گهر با یک بازی کمتر صاحب ۲۴ امتیاز از ۱۲ بازی است. هر دوی این تیم‌ها شانس قهرمانی نیم‌فصل را دارند و البته گل‌گهر می‌تواند به تک‌بازی عقب‌افتاده‌اش با آلومینیوم هم امیدوار باشد. گل‌گهر در چهارمین سال ورودش به لیگ برتر اگرچه تبدیل به یکی از مدعیان صدر جدولی تبدیل شده اما هنوز نتوانسته پرسپولیس را شکست دهد.

امیر قلعه‌نویی در نخستین سال حضور روی نیمکت گل‌گهر هر دو بازی رفت‌وبرگشت را به پرسپولیس باخت و در سال دوم نیز ۲ مساوی یک بر یک حاصل تقابل این دو تیم در سیرجان و تهران بود. امروز امیر قلعه‌نویی انگیزه فراوانی برای بردن پرسپولیس دارد تا هم نخستین برد گل‌گهر را مقابل سرخپوشان رقم بزند و هم انتقام شکست ۵ بر صفر سال ۹۹ را از این تیم بگیرد، سالی که عجیب‌ترین نتیجه در تقابل این دو تیم رقم خورد و در اول اسفندماه شاگردان امیر قلعه‌نویی در زمین خودشان با ۵ گل مغلوب پرسپولیس شدند. از گلزنان آن مسابقه حالا فقط عالیشاه و سیامک نعمتی در پرسپولیس حضور دارند. گل‌گهر در فصل جاری فقط ۲ بار متحمل شکست شده که از قضا هر ۲ باخت در زمین خانگی و در شهر سیرجان رقم خورده است. نساجی و استقلال دو تیمی هستند که گل‌گهر را در خانه‌اش برده‌اند و حالا یحیی گل‌محمدی امیدوار است که مثل دستیار سابقش حمید مطهری بتواند مچ قلعه‌نویی را در سیرجان بخواباند و جنگ قهرمانی نیم‌فصل را به سود خودش تمام کند. امروز علاوه بر این بازی ۳ مسابقه دیگر هم برگزار می‌شود.

پرسپولیسی‌ها در بازی امروز احتمالا امید عالیشاه،کاپیتان خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارشته باشند اما شنیده‌ها حاکی از آنست که نام شیخ دیاباته با وجود مصدومیت در لیست سرخ‌ها قرار خواهد گرفت اما تا این لحظه حضور این دو بازیکن در ترکیب اصلی بعید بنظر می‌رسد.

اما یحیی گل‌محمدی برای این بازی به احتمال فراوان از نفرات زیر استفاده خواهد کرد:

علیرضا بیرانوند یکی از معدود ستاره‌های پرسپولیس بوده که عملکرد درخشانی هم قبل از جام جهانی و هم بعد از این تورنمنت داشته و این بازیکن برای یحیی گل‌محمدی همچنان تنها مهره بدون جایگزین سرخ‌ها در ترکیب اصلی محسوب می‌شود.

گئورگی گولسیانی و مرتضی پورعلیگنجی زوج ثابت دفاع میانی پرسپولیس هستند که به احتمال زیاد در این دیدار هم از همان اول در ترکیب اصلی قرار خواهند گرفت و در کنار آنها دانیال اسماعیلی‌فر در دفاع راست و علی نعمتی در دفاع چپ توپ می‌زنند.

کمال کامیابی‌نیا و میلاد سرلک به مهره‌های ثابتی در خط هافبک تبدیل شدند و بنظر نمی‌رسد گل‌محمدی هم حاضر به خروج یکی از این دو بازیکن از ترکیب اصلی باشد. سعید صادقی و مهدی ترابی دیگر گزینه‌های کادر فنی سرخ‌ها برای کمربند میانی خواهند بود.

مهدی ترابی و مهدی عبدی به احتمابل فراوان در فاز هجومی پرسپولیس به کار گرفته می‌شوند با این تفاوت که ترابی کمی عقب‌تر از عبدی بازی خواهد کرد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل گل‌گهر

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلیگنجی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، میلاد سرلک، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی ترابی و مهدی عبدی.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.