انتقاد مصباحی‌مقدم، شیخ همیشه مدافع: ما در شرایط بدی به سر می‌بریم

مصباحی‌مقدم گفت: اگر بنا باشد خدای نکرده نسل جوان ما به همین شکل ناامید باقی بماند، به صورت منفی در آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش تازه‌نیوز، غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با جماران درباره سفر قالیباف، رئیس مجلس، به قم و دیدار با مراجع عظام درباره وضعیت اقتصادی کشور گفت: همواره مراجع بزرگوار مشکلات مردم را به دولتمردان گوشزد می‌کنند. آنان زبان مردم در مقابل مسئولان و رؤسای کشور هستند. طبعا وقتی مراجع با رئیس مجلس هم روبه‌رو می‌شوند به یاد مشکلات مردم می‌افتند و تذکر می‌دهند. اقدامی که حضرات مراجع بزرگوار می‌فرمایند، بسیار بجاست.

او با طرح این سؤال که حالا در مواجهه با مشکلات چه باید کرد؟ افزود: ما در شرایط بدی به سر می‌بریم. از سویی تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر فشارهای دیگر و افزوده‌شدن تحریم‌های اروپایی‌ها را شاهد هستیم؛ به دلیل اغتشاشات اخیر در کشور و برخوردهایی که با اغتشاشگران صورت گرفت، چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند.

او ادامه داد: اینکه مذاکرات برجام متوقف شد و به نتیجه نرسید، فضا را به نحوی غیرقابل‌تحمل کرده؛ به این معنا که از لحاظ روانی هم فشارها را مضاعف کرده است. همه اینها دست به دست هم داده و روی نرخ تورم، ارز و کالاها اثر گذاشته است. مصباحی‌مقدم اظهار کرد: امیدواریم در این مسائل دولت، مجلس و قوه قضائیه دست به دست هم دهند تا مشکلات حل شود؛ هم مبارزه با مفاسد جدی‌تر گرفته شود، هم جلوی رانت‌خواری‌ها گرفته شود و هم به‌گونه‌ای باشد که آرامش بر ملت و سرمایه‌گذاران حاکم شود.

این مطالب را هم ببینید:

او همچنین تأکید کرد: متأسفانه نسل جوان ما در شرایطی است که برای خود آینده‌ای نمی‌بیند. باید افراد تأثیرگذار خصوصا شخصیت‌هایی که مورد توجه نسل جوان هستند برای جوانان مایه دلگرمی باشند و امید دهند. اگر بنا باشد خدای نکرده نسل جوان ما به همین شکل ناامید باقی بماند، به صورت منفی در آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود.

مصباحی‌مقدم در ادامه افزود: اگر بنا باشد این کشور اصلاح شود، چه کسانی باید آن را اصلاح کنند؟ همین نسل جوان و جوانان باید کشور را اصلاح کنند؛ جوانانی که تحصیل می‌کنند، دانش‌آموخته دوره‌های تحصیلات تکمیلی هستند و در دانشگاه‌ها حضور پیدا می‌کنند به ویژه نخبگان؛ اینها هستند که آینده کشور را می‌سازند. خواصِ تأثیرگذار بر نسل جوان؛ خواص سیاسی و فرهنگی و خواصی که در مسائل اجتماعی فعال هستند و به نحوی چشم و چراغ مردم و نسل جوان به حساب می‌آیند باید توضیح دهند و تبیین کنند به نحوی که برای نسل جوان ما مشخص شود که این‌گونه حوادث و فشارهای بیگانه و مشکلات داخلی که انقلاب ما با آنها روبه‌روست، چیزهایی نیست که برای اولین‌بار رخ داده باشد، بلکه تکرار می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.