هواشناسی ایران امروز یک‌شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱

آخرین وضعیت آب‌وهوای کشور برای امروز یک‌شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در پیش بینی وضعیت آب‌وهوای امروز آمده است؛ در کلان‌شهرها، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است.

در بسیاری از مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است.

از اواخر وقت سه‌شنبه و طی روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی در نیمه غربی کشور بارش برف و باران آغاز می‌شود.

به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان  درباره ورود سامانه بارشی به کشور و پیامدهای آن اظهار کرد: طی روز چهارشنبه ( ۱۴ دی) بارش‌هایی در جنوب غرب کشور رخ می‌دهد و غالب استان‌های غرب و شمال غرب کشور را درگیر می‌کند. طی این روزها استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر جزو اولین استان‌هایی خواهند بود که بارندگی را تجربه می‌کنند.

وی ادامه داد: از اواخر روز چهارشنبه و پنجشنبه ( ۱۴ و ۱۵ دی) این بارش‌ها دامنه گسترده‌تری می‌یابند و علاوه بر استان‌های آذربایجان‌غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس و بوشهر، استان‌هایی همچون آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان و بخش‌هایی از استان قزوین، همدان و تهران را نیز دربر می‌گیرد همچنین استان‌های کرمان، یزد و اصفهان نیز شاهد بارندگی‌هایی خواهند بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: حجم بارش‌ها طی روز پنجشنبه خطرناک می‌شود و احتمال آبگرفتگی‌های گسترده، جاری شدن آب در مسیل‌ها و سیلابی شدن در استان‌های بوشهر، فارس، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد دور از انتظار نیست و این بارش‌ها در استان چهارمحال و بختیاری می‌تواند به‌صورت برف‌های سنگین باشد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران در پی ورود سامانه بارشی به آن اظهار کرد: با وجود اینکه تا روز چهارشنبه برای تهران سکون جوی، پایداری جو همچنین آلودگی هوا پیش‌بینی می‌شود، با ورود سامانه بارشی و وزش باد از اواخر این روز کیفیت هوای تهران بهتر می‌شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.