قیمت خودرو در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱

آخرین قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ منتشر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی روز یکشنبه، ۱۱ دی ۱۴۰۱، با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو در سایت‌های آگهی و خرید و فروش خودرو همچنان افزایشی است. اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار آزاد روند دیگری را طی می‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت خودرو از صبح روز گذشته با ریزش عجیب و ناگهانی همراه شده است. درحالی که این روند هنوز به سایت‌های خرید و فروش و آگهی خودرو نرسیده است.

قیمت خودرو صفر داخلی در لحظه نگارش این گزارش در بازار ایران به شرح زیر است:

از ابتدای سال ۱۴۰۱ قیمت پراید با ثبات نسبی همراه شده بود. اما برخلاف آن ماه‌ها، سقف‌شکنی تاریخی دلار این ثبات را شکست و این خودرو را با افزایش قیمت همراه کرد.

حال پراید ۱۱۱ که تولید آن مدت‌هاست متوقف شده، وارد بازه جدید قیمتی شد. این خودرو امروز صبح پنج میلیون تومان گران شد و اکنون در قیمت ۲۶۸ میلیون تومان به فروش می‌رسد. پراید ۱۳۱ نیز چهار میلیون تومان گران شد و امروز به نرخ ۲۵۴ میلیون تومان عرضه می‌شود.

پژو ۲۰۷ اتومات پس از روزها افزایش قیمت، امروز ۱۴ میلیون تومان گران و در محدوده قیمتی ۷۶۴ میلیون تومان خرید و فروش شد.

خودرو دنا معمولی هم که روزها بود که با ثبات قیمت همراه شده بود، امروز هشت میلیون تومان گران و در قیمت ۵۶۰ میلیون تومان در بازار عرضه شد.

پژو پارس اتوماتیک که در روزهای گذشته جهش قیمتی زیادی را تجربه کرد، اما امروز ۱۲ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و در قیمت ۶۳۲ میلیون تومان در بازار خودرو کشور عرضه شد.

تارا اتوماتیک هم که در هفته‌های گذشته با افزایش قیمت قابل‌توجهی همراه شد، امروز پنج میلیون تومان گران و به نرخ ۷۶۳ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

قیمت خودرو بازار آزاد

قیمت خودروهای پرطرفدار

اما خودروهایی که در بازار بیشتر مورد معامله قرار می‌گیرند و خریدار بیشتری دارند امروز با چه قیمتی به بازار عرضه می‌شوند؟

تیبا هاچ‌بک‌ پلاس که از خودروهای پرطرفدار این روزهاست، صبح امروز پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت و در محدوده ۲۸۷ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

قیمت پژو ۲۰۶ تیپ دو صفر هشت میلیون تومان گران شد و حالا ۴۶۴ میلیون تومان ارزش دارد. در این میان، تیپ پنج این مدل پژو با سه میلیون تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته، در نرخ ۵۹۰ میلیون تومان به بازار عرضه شد.

این روزهای که کوییک جایگزین پراید شده است و به قشر متوسط جامعه اختصاص یافته بود، در روزهای گذشته رکورد جدیدی را ثبت کرد و به ۳۰۳ میلیون تومان رسید. اما این خودرو امروز کاهش قیمت را تجربه کرد و مجددا به قیمت قبلی خود، یعنی ۲۹۵ میلیون تومان رسید.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

فیروز نادری، نمایشگاه‌دار و کارشناس صنعت خودرو گفت: از صبح روز گذشته قیمت خودرو با کاهش شدیدی مواجه شد. این کاهش قیمت به‌گونه‌ای بود که برخی از خودروها، مثل پژو ۲۰۷ طی یک روز ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت را تجربه کرد.

او افزود: یکی از دلایل این ریزش ناگهانی قیمت‌ها، روی کار آمدن مدیر جدید بانک مرکزی است که در اولین صحبت‌های خود وعده کاهش نرخ ارز را داد. البته در همان روز قیمت دلار ریزشی نیز شد و این عامل بسیار تاثیرگذاری در بازار خودرو است.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: با ریزش قیمت‌ها، تعداد فروشنده‌ها در بازار دوچندان شده است. این درحالیست که خریداری در بازار یافت نمی‌شود. خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند. به نظر می‌رسد اگر نرخ دلار در همین کانال‌های فعلی کنترل یا کاهشی شود، در بازار خودرو تاثیر می‌گذارد و روند کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.