آمریکا شکایت ایران درباره نقض عهدنامه مودت را ردکرد

نماینده آمریکا در دیوان بین‌المللی دادگستری با رد شکایت ایران در خصوص نقض عهدنامه مودت، ایران را تهدیدی برای واشنگتن خواند.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایسنا، دادستان آمریکا روز دوشنبه(۲۴ شهریور) در جلسه استماع دیوان بین‌المللی دادگستری در خصوص صلاحیت این دادگاه برای بررسی شکایت ایران از آمریکا، گفت: در این جلسه استماع، وظیفه‌مان این است که دلایل لزوم رد شدن شکایت ایران در این مرحله ابتدایی را عنوان کنیم‌. مشخص است که آمریکا مدت‌هاست که رفتارهای ایران تا بدین روز را تهدیدی بزرگ علیه امنیت ملی آمریکا، امنیت شهروندان و منافع آمریکایی و همچنین امنیت متحدان منطقه‌ای می‌داند.
همچنین خبرگزاری رویترز به نقل از وکیل آمریکایی نوشت: این‌که ایران با راه‌اندازی این شکایت به دنبال احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ است، یک “واقعیت غیرقابل اجتناب” است.
به گزارش ایسنا، جلسات استماع برای رسیدگی به ایرادات مقدماتی آمریکا و ملاحظات و پاسخ‌های ایران در خصوص صلاحیت دیوان بین‌المللی دادگستری در پرونده شکایت ایران از آمریکا به موجب نقض تعهدات خود در عهدنامه ۱۹۵۵ مودت، از تاریخ ۲۴ تا ۳۱ شهریور در مقر دیوان بین‌المللی دادگستری واقع در لاهه هلند جریان دارد.
اولین جلسه اظهارات شفاهی امروز(دوشنبه، ۲۴ شهریور) از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برگزار شد که در آن نمایندگان آمریکا به رد شکایت ایران پرداختند.
نمایندگان ایران نیز روز چهارشنبه به دفاع از شکواییه خود خواهند پرداخت.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.